Κάθε ημέρα που περνάει, το οπλοστάσιό μας στη μάχη κατά της πανδημίας εμπλουτίζεται με νέες πληροφορίες. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν πολλές περιοχές που παραμένουν άγνωστες. Με άλλα λόγια, μπορεί να γινόμαστε σοφότεροι ημέρα με την ημέρα, αλλά εξακολουθούμε να πλέουμε σε αχαρτογράφητα νερά.

Το θέμα που αναδεικνύουν σήμερα «ΤΑ ΝΕΑ» με τον πρωτοσέλιδο τίτλο τους είναι από αυτήν την άποψη χαρακτηριστικό. Στη Σουηδία τα σχολεία παρέμειναν ανοικτά καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας. Το σουηδικό «πείραμα» όμως απέτυχε, υπό την έννοια ότι δεν έδωσε απαντήσεις στο φλέγον ζήτημα της μετάδοσης του ιού στην κοινότητα από τα παιδιά. Είναι βαρύ το ιικό φορτίο των παιδιών ή δεν είναι; Ουδείς μπορεί να πει με βεβαιότητα. Σε αυτό το πεδίο τα νερά είναι ακόμη περισσότερο αχαρτογράφητα σε σχέση με άλλα.

Η κυβέρνηση αποφάσισε προ ημερών το άνοιγμα και των δημοτικών σχολείων. Η ορθότητα της επιλογής θα κριθεί εκ του αποτελέσματος. Ως τότε όμως τίποτε δεν θα πρέπει να αφεθεί στην τύχη. Απαιτείται συνεχής και εντατική παρακολούθηση προκειμένου να χαρτογραφηθεί, όσο είναι δυνατόν, ο ρόλος των παιδιών στη μετάδοση του ιού στην κοινότητα. Αυτός θα πρέπει να είναι ο ρόλος της πολιτείας και των ειδικών σε αυτή τη φάση, δεδομένης της εκτίμησης πως μετά το μικρό ή μεγαλύτερο διάλλειμα του καλοκαιριού θα έρθουμε αντιμέτωποι με ένα δεύτερο κύμα της πανδημίας του κορωνοϊού. Ως τότε θα πρέπει να έχουμε γίνει σοφότεροι.