Στην περίπτωσή του ακόμη και μια υπερβολική περίφραση περιέχει ψήγμα αλήθειας: ο Πέτρος Μάρκαρης είναι ένα ζωντανό κεφάλαιο της νεοελληνικής λογοτεχνικής παραγωγής. Ενας ανήσυχος Κωνσταντινουπολίτης, γεμάτος ενέργεια, που βρίσκει κάθε φορά τον τρόπο για να αποδώσει στο έργο του τις εξελίξεις του τόπου. Αρχικά τον κέρδισε ο θεατρικός λόγος. Εγραψε αξιομνημόνευτα έργα όπως «Η ιστορία του Αλή Ρετζό», «Το έπος του βασιλιά Υμπύ» κ.ά. Υπήρξε από τους πιο σοβαρούς μελετητές του Μπέρτολτ Μπρεχτ και άλλων πολύ σημαντικών όπως οι Πέτερ Βάις, Γκέοργκ Μπίχνερ και Αρτουρ Σνίτσλερ. Στέλεχος επιχειρήσεων επί χρόνια, εισήλθε στην αστυνομική λογοτεχνία όταν ένιωσε να γεννιέται στη φαντασία του ο αστυνόμος Κώστας Χαρίτος. Από τότε το «Νυχτερινό δελτίο» έκανε ζωντανή σύνδεση στα αναγνωστικά μονοπάτια ενός ξεχωριστού γραφιά. Από τις σελίδες του έχουν παρελάσει όλα σχεδόν τα σχήματα του εγκλήματος, που αποτελούν οργανικά στοιχεία της ελληνικής παθογένειας: ξέπλυμα χρήματος, εμπόριο ανθρώπων, διαπλοκή, οργανωμένο έγκλημα, εκμετάλλευση μεταναστών, τρομοκρατία, εθνικιστικό μένος, οικονομική και πολιτική διαφθορά. Το νέο μυθιστόρημα του Μάρκαρη με τίτλο «Ο φόνος είναι χρήμα» (στις νέες και κομψές εκδόσεις Κείμενα) μας φέρνει και πάλι στη σαγηνευτική τοπογραφία της Αθήνας. Αυτή τη φορά στο μυθοπλαστικό «στόχαστρό» του είναι οι ξένοι επενδυτές. Ενώ σε μια γωνιά της πόλης ετοιμάζεται εξέγερση… Συναντήσαμε τον Πέτρο Μάρκαρη λίγο μετά τη λήξη της καραντίνας, σε μια συζήτηση για την τρέχουσα καθημερινότητα.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ