Ενός σκανδάλου, μύρια έπονται. Μύρια αποκαλύπτονται, για την ακρίβεια. Τα προσωπικά δεδομένα (data) πενήντα εκατομμυρίων χρηστών του Facebook – από τις καταναλωτικές τους συνήθειες και τα ταξιδιωτικά τους απωθημένα έως τις οικολογικές τους ανησυχίες και τις ιδεολογικές τους εμμονές – δόθηκαν πεσκέσι στον Ντόναλντ Τραμπ προκειμένου να στοχοποιήσει καλύτερα και να εξατομικεύσει, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, τη συνθηματολογία του κατά την πρώτη προεκλογική του εκστρατεία. Δεν έστελνε πανομοιότυπα ηλεκτρονικά μηνύματα στα τυφλά, αλλά πλήρως προσαρμοσμένα και φιλικά προς το προφίλ κάθε χρήστη χωριστά: εάν αγαπούσες τις γάτες, αγαπούσε τις γάτες και ο Τραμπ· εάν μισούσες τις γάτες, ούτε που γύριζε να τις κοιτάξει. Ακόμη και αν οι Ρώσοι του Βλαντίμιρ Πούτιν δεν έβαλαν το χεράκι τους σε αυτό το οργουελικής έμπνευσης και κολοσσιαίων διαστάσεων project (το σκάνδαλο της Cambridge Analytica, όπως επικράτησε να αποκαλείται από την επωνυμία της εταιρείας πολιτικής επικοινωνίας που το έφερε εις πέρας), φώτισε μια σειρά από παθογένειες που είχαμε αρχίσει να τις ψυλλιαζόμαστε εδώ και καιρό, αλλά δεν διαθέταμε μέχρι στιγμής απτές αποδείξεις.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ