Στην αρχή ήταν οι «Υπηρέτριες» του Τέιτ Τέιλορ, η απόσυρση των οποίων ζητήθηκε από την πλατφόρμα του Netflix. Ανάλογα αιτήματα διατυπώθηκαν στα social media, αλλά το αποκορύφωμα ήρθε με την προσωρινή και λίγων ωρών απόσυρση του «Οσα παίρνει ο άνεμος» (1939) από την πλατφόρμα του HBO. Αιτία προφανώς η ρομαντική αναπαράσταση του αμερικανικού Νότου και η αναπαραγωγή φυλετικών προκαταλήψεων και στερεοτύπων στο οσκαρικό έπος του Βίκτορ Φλέμινγκ. Η ταινία επανήλθε με πρόσθετο υλικό για διάλογο σχετικά με τη διάχυση ρατσιστικών αντιλήψεων μέσω του κινηματογράφου. Το HBO Max ανέφερε μάλιστα σε ανακοίνωσή του για την ταινία: «Είναι προϊόν της εποχής της και παρουσιάζει ορισμένες εθνοτικές και φυλετικές προκαταλήψεις, που αποτελούσαν κοινό τόπο στην αμερικανική κοινωνία». Απευθυνθήκαμε στον καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Ορέστη Ανδρεαδάκη και τον σκηνοθέτη Αγγελο Φραντζή («Ευτυχία», Βραβείο ΙΡΙΣ Καλύτερης Ταινίας 2020) για να σχολιάσουν το ζήτημα που έχει προκύψει.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ