Αν και οι ιστορικοί του κινηματογράφου θεωρούν πως το πρώτο αστέρι της βιομηχανίας ήταν η Φλόρενς Τέρνερ, το κορίτσι της Vitagraph, ένα νέο βιβλίο έρχεται να ανατρέψει τα δεδομένα. Σύμφωνα με το «First family: The untold story of the Costellos» του Τέρι Σάλμαν, που κυκλοφόρησε πρόσφατα, ο Μόρις Κοστέλο ήταν στην πραγματικότητα ο πρώτος ευρέως αναγνωρισμένος ηθοποιός στην ιστορία της έβδομης τέχνης.
Ο Κοστέλο γεννήθηκε το 1877 στο Πίτσμπουργκ, σε μια δύσκολη εποχή για την περιοχή. Ο πατέρας του πέθανε όταν ήταν μόλις 25 ετών και η μητέρα του ζούσε την οικογένεια νοικιάζοντας ένα μεγάλο σπίτι σε εργάτες των τοπικών μύλων. Ο νεαρός Μόρις ξεκίνησε την καριέρα του στη βιομηχανία του θεάματος τραγουδώντας σε σαλούν και λέσχες ενώπιον ιρλανδών μεταναστών. Το 1902 παντρεύτηκε τη Μέι Αλτσχουκ και μαζί απέκτησαν δύο κόρες, την Ντολόρες και τη Χέλεν. Εχοντας πλέον ο Κοστέλο δοκιμαστεί στο θέατρο, θέλησε να δοκιμαστεί στον κινηματογράφο, αν και τότε θεωρούνταν «καλλιτεχνικό ατόπημα» κάτι τέτοιο. Ξεκίνησε λοιπόν να δουλεύει για τον σκηνοθέτη Βαν Ντάικ Μπρουκ στη Vitagraph το 1907.
Σύντομα η παρουσία του στο στούντιο άλλαξε την κινηματογραφική βιομηχανία. Μέχρι τότε οι ηθοποιοί, όταν έσβηναν οι προβολείς, έκαναν κι άλλες δουλειές στην παραγωγή, όπως η κατασκευή των σκηνικών. Ο ίδιος, ωστόσο, αρνήθηκε να κάνει κάτι τέτοιο και τελικά οι παραγωγοί συμβιβάστηκαν, προσλαμβάνοντας εξειδικευμένους εργάτες κι αφήνοντας τον Μόρις να αφοσιωθεί στην υποκριτική. Και το έκανε πολύ καλά αφού εξέλιξε τον τρόπο που οι ηθοποιοί στήνονταν στην κάμερα, κι όπως γράφει ο Σάλμαν «πήγε τον πήχη σ’ ένα υψηλότερο επίπεδο, το οποίο γρήγορα έγινε νόρμα». Το 1910 είχε εξελιχθεί ήδη στο αστέρι της Vitagraph και οι μικρές του κόρες έκαναν guest εμφανίσεις όταν χρειάζονταν παιδιά στις ταινίες.
Το 1913 η φήμη του άρχισε να παίρνει την κάτω βόλτα όταν έγινε γνωστό το πρόβλημά του με τον αλκοολισμό και σύντομα η οικογένεια βρέθηκε απομονωμένη στο κτήμα τους στο Λονγκ Αϊλαντ να παλεύει με τη φτώχεια. Η τύχη της άλλαξε όταν ένας κυνηγός ταλέντων από τη Warner Bros ανακάλυψε την Ντολόρες και τη Χέλεν, υπογράφοντας το 1925 το πρώτο τους συμβόλαιο. Η Ντολόρες έπαιξε στο πλάι του Τζον Μπάριμορ, του τότε αστεριού του στούντιο, στην ταινία «The sea beast», καταλήγοντας να γίνει ζευγάρι μαζί του. Οι δυο τους παντρεύτηκαν το 1928 κι απέκτησαν ένα παιδί. Η Ντολόρες, αν κι είχε όλα τα φόντα για να κάνει καριέρα, αποφάσισε ν’ αφήσει την υποκριτική για ν’ αφοσιωθεί στην οικογένειά της, τη στιγμή που ο σύζυγός της μεσουρανούσε στο Χόλιγουντ.
Η αδελφή της, από την άλλη, έπαιξε στο «Lights of the New York», την πρώτη πλήρως ομιλούσα ταινία μεγάλου μήκους (1928), γράφοντας ιστορία. Ομως η πορεία της δεν ήταν ανάλογη. Παντρεύτηκε τον σκηνοθέτη και ηθοποιό Λόουελ Σέρμαν αλλά ο γάμος τους διαλύθηκε επεισοδιακά το 1932. Επεσε στην κατάθλιψη και στις καταχρήσεις ουσιών και πέρασε μεγάλο μέρος της ζωής της σε σανατόριο.