Αγνώριστο είναι πλέον το πρόσωπο της Παναγίας σε αντίγραφο του έργου «Αμωμος Σύλληψη» του σπουδαίου εκπροσώπου του μπαρόκ Μπαρτολομέ Εστέμπαν Μουρίγιο, καθώς αποτελεί ένα ακόμα θύμα κακής συντήρησης.
Ο συλλέκτης στον οποίο ανήκει το έργο εμπιστεύθηκε τον πίνακα σε έναν συντηρητή επίπλων για να τον καθαρίσει, εργασία που κοστολογήθηκε 1.200 ευρώ. Ο συντηρητής ωστόσο αλλοίωσε το πρόσωπο της Παναγίας σε βαθμό που δεν είναι αναγνωρίσιμη, ενώ οι δύο προσπάθειες που έγιναν για να επανέλθει το έργο στην αρχική κατάσταση όχι απλώς απέβησαν άκαρπες αλλά επιβάρυναν ακόμα περισσότερο την εικόνα.
Οι εξειδικευμένοι επαγγελματίες στον χώρο της συντήρησης έργων τέχνης που εργάζονται στην Ισπανία πλέον διεκδικούν να γίνει πιο αυστηρή η νομοθεσία σχετικά με τις γνώσεις που θα πρέπει να έχει όποιος αναλαμβάνει τη συγκεκριμένη ευαίσθητη εργασία. Κι αυτό διότι η συγκεκριμένη περίπτωση που βλέπει το φως της δημοσιότητας δεν είναι παρά η τελευταία από μια σειρά ανάλογων ατυχών συντηρήσεων, τα αποτελέσματα των οποίων έχουν κάνει τον γύρο του κόσμου, με χαρακτηριστικότερη τη μορφή του Χριστού σε εκκλησία της πόλης Μπόρχα, όπου πριν από οκτώ χρόνια μια ηλικιωμένη γυναίκα θέλοντας να καθαρίσει την τοιχογραφία μεταμόρφωσε τον Ιησού σε μαϊμού. Σάλος είχε προκληθεί και με το άγαλμα του Αγίου Γεωργίου του 16ου αιώνα που μετά τη συντήρησή του θύμιζε κάτι μεταξύ Τεν Τεν και φιγούρας των Playmobil.
«Μπορείτε να φανταστείτε να μπορεί να κάνει ο καθένας μια εγχείριση; Ή να μπορεί κάποιος να πουλά φάρμακα χωρίς άδεια φαρμακοποιού; Ή κάποιος που δεν είναι αρχιτέκτονας να μπορεί να χτίσει ένα κτίριο;» λέει ο καθηγητής της Σχολής της Γαλικίας για τη Συντήρηση και την Αποκατάσταση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς Φερνάντο Καρέρα, επισημαίνοντας ότι θα πρέπει να διαφυλαχθεί ο επαγγελματικός τομέας των συντηρητών για χάρη της πολιτισμικής κληρονομιάς της Ισπανίας.