Η τέχνη έχει λόγο στην ερμηνεία της Ιστορίας; Το ερώτημα απασχόλησε τον εικαστικό Κωστή Βελώνη από τη στιγμή που ο συλλέκτης και ιδρυτής του ΔΕΣΤΕ Δάκης Ιωάννου αποφάσισε να μετατρέψει – λόγω COVID-19 – το πρόγραμμα του ΔΕΣΤΕ στην Υδρα. Το 2020 είναι η χρονιά αντίστροφης μέτρησης για τον επετειακό εορτασμό των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821 και το νησί της Υδρας, από τους πρωταγωνιστές αυτής της ιστορικής περιόδου, σύμφωνα με τον συλλέκτη θα μπορούσε να υποστηρίξει μια διαφορετική απόπειρα ερμηνείας των γεγονότων. Από την περασμένη Παρασκευή λοιπόν ο καλλιτεχνικός χώρος του ΔΕΣΤΕ στα Σφαγεία της Υδρας παρουσιάζει την έκθεση «199» του Κωστή Βελώνη που εμπεριέχει οκτώ νεκρικά προσωπεία αγωνιστών του 1821, προερχόμενα από τη συλλογή του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου της Αθήνας. Πρόκειται για πιστές αναπαραστάσεις του προσώπου τους αρχικά σε γύψο και στη συνέχεια μεταφορά τους σε μπρούντζο. «Είμαι με το μέρος των πολιτικών και όχι των αγωνιστών. Με εκείνους που ήταν προς την Ευρώπη» δήλωνε ο καλλιτέχνης εξηγώντας στην ομήγυρη των πρώτων επισκεπτών το «199», μια εμπειρία του σώματος και αναμέτρησης με τη μνήμη και τη συνείδηση.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ