Στην Ελλάδα για δεκαετίες επικράτησε ένας κακώς εννοούμενος δικαιωματισμός, όπου ο καθείς που θεωρούσε ότι έχει ένα δικαίωμα, λογικό ή παράλογο, θεωρούσε αυτονόητο να επιβάλλεται στις πλειοψηφίες και να θέτει σε αμφισβήτηση τα δικαιώματα των άλλων συμπολιτών του. Με αυτόν τον τρόπο αντιμετωπίζαμε διαχρονικά και τις πορείες ειδικά στο κέντρο της Αθήνας. Η κάθε συλλογικότητα, συνδικαλιστική οργάνωση ή και φορέας θεωρούσε αυτονόητο δικαίωμά του να κλείνει καθημερινά το κέντρο της Αθήνας αδιαφορώντας εάν ο συμπολίτης του θα ταλαιπωρηθεί για να κατέβει στη δουλειά του ή εάν ο έμπορος και επιχειρηματίας θα μπορέσει να δουλέψει. Ακόμη και όταν μαζεύονταν μερικές δεκάδες διαδηλωτές, ήταν επιτακτικό να κλείσουν την Αμαλίας, την Πανεπιστημίου, τη Σταδίου ή τη Βασ. Σοφίας, διότι το θεωρούσαν προσβλητικό να μείνουν στο πεζοδρόμιο ή σε μία λωρίδα των οδών. Επρεπε ο πολίτης να τιμωρηθεί από τους διαδηλωτές επειδή η πολιτεία δεν ικανοποιεί το δικαίωμα για το οποίο διαδήλωναν. Με αυτόν τον τρόπο είχαμε ουσιαστικά μια κατάχρηση δικαιώματος. Από τη μία υπάρχει το δικαίωμα του συνέρχεσθαι αλλά από την άλλη υπάρχει σειρά άλλων δικαιωμάτων των υπολοίπων πολιτών, και δη το δικαίωμα της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας και συμμετοχής στην κοινωνική ζωή του τόπου του άρθρου 5. Σε κάθε περίπτωση ρητώς το Σύνταγμά μας και σοφά απαγορεύει την κατάχρηση δικαιώματος στο άρθρο 25 παρ. 3. Η κυβέρνηση εκτιμώντας όλη αυτή την κατάσταση και επιπλέον το γεγονός ότι πολλές φορές οι διοργανωτές στις πορείες επιτρέπουν την ενσωμάτωση σε αυτές εγκληματικών στοιχείων που διαπράττουν βανδαλισμούς και σειρά εγκληματικών πράξεων σε βάρος του κοινωνικού συνόλου έρχεται να παρέμβει ώστε οι πορείες να γίνονται όπως σε όλον τον κόσμο. Βασικός κορμός των παρεμβάσεων είναι ότι θα υπάρχει υπεύθυνος, ώστε ο λογαριασμός των ζημιών να φθάνει σε κάποιον και να μην τον πληρώνει ο έλληνας φορολογούμενος, οι πορείες θα γίνονται με τρόπο που να μη διαταράσσουν την κοινωνική και οικονομική ζωή της Αθήνας και μόνο σε υπερβολικά πολυπληθείς συγκεντρώσεις θα μπορούν να κλείνουν μεγαλύτερα τμήματα των οδών, αλλά η συχνότητα σε αυτή την περίπτωση πρέπει να είναι περιορισμένη.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ