Λιγότερο από μία στις τέσσερις ταινίες που κυκλοφόρησαν τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη έγιναν από γυναίκες σκηνοθέτριες. Αυτό αποκαλύπτει μελέτη που δόθηκε στη δημοσιότητα από το Ευρωπαϊκό Οπτικοακουστικό Παρατηρητήριο και θίγει το ζήτημα των ανισοτήτων. Μεταξύ 2015 και 2018 μόλις το 22% των σκηνοθεσιών ευρωπαϊκών ταινιών μυθοπλασίας είχε γυναικεία υπογραφή, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στις τηλεοπτικές σειρές ήταν ακόμα χαμηλότερο, στο 19%. Οι σκηνοθέτριες δούλεψαν μόνες τους το 20% των ταινιών ενώ σε ομάδες με εκείνες επικεφαλής το 18%. Οι χώρες με τις περισσότερες σκηνοθέτριες είναι οι Αυστρία, Ολλανδία, Νορβηγία, Σουηδία με ποσοστό μεγαλύτερο του 30%. Αντίθετα, ουραγός είναι η Βόρεια Μακεδονία με λιγότερο από 5%. Η χώρα μας δεν πρέπει να υπερηφανεύεται, αφού είναι στην προτελευταία θέση με πάνω από 5%, παρέα με τη Σλοβενία. Το χάσμα μεταξύ των δύο φύλων αποτυπώνεται και στο κομμάτι του σεναρίου, όπου εκεί οι δημιουργοί γένους θηλυκού αντιπροσωπεύουν το 25% στις ταινίες και το 34% στην τηλεόραση. Εκεί που τα πήγαν καλύτερα είναι στο ντοκιμαντέρ με 28% επί των σκηνοθετών και 30% επί των σεναριογράφων. Οι κυρίες της οπτικοακουστικής βιομηχανίας τείνουν να δουλεύουν σε ομάδες πιο συχνά απ’ ό,τι οι άνδρες. Ετσι, αναλύοντας τις παραγωγές στις οποίες έχουν εργαστεί γυναίκες σεναριογράφοι, στο 67% δίπλα τους υπήρχε συνάδελφός τους που στο 87% των περιπτώσεων ήταν άνδρας.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ