Οταν ξημερώσει η 18η Σεπτεμβρίου 2021 και στο Παρίσι αποκαλυφθεί το πρωτόγνωρο θέαμα της Αψίδας του Θριάμβου τυλιγμένης με 25.000 τετραγωνικά μέτρα μπλε υφάσματος και 7.000 μέτρα κόκκινου σχοινιού, κανείς από τους δύο καλλιτέχνες που οραματίστηκαν την προσωρινή μεταμόρφωση του μνημείου δεν θα είναι παρών. Η Ζαν-Κλοντ πέθανε το 2009. Κι ο Κρίστο μόλις πριν από δύο μήνες, την ώρα που η προσοχή όλων μας ήταν στραμμένη στη διαχείριση της νέας πραγματικότητας που διαμορφώθηκε με την επέλευση της πανδημίας. Δεν γράφτηκαν πολλά στον ελληνικό Τύπο γι’ αυτήν τη μεγάλη απώλεια. Φταίει, ίσως, ότι το ελληνικό κοινό δεν ήταν ιδιαίτερα εξοικειωμένο με τη δουλειά του Κρίστο και της Ζαν-Κλοντ (παράλληλα η χώρα μας, παρά το τεράστιο πολιτιστικό της απόθεμα, δεν φαίνεται να κέντρισε ποτέ, τουλάχιστον ομολογημένα, το ενδιαφέρον τους). Γεγονός είναι πως περιέβαλλε και μια αχλύ μυστηρίου το σπουδαίο δίδυμο, που ήθελε να απασχολεί τη δημοσιότητα αποκλειστικά με το καλλιτεχνικό του έργο, απορρίπτοντας κάθε άλλου είδους επικοινωνιακή έκθεση.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ