Οι κλειστές κινηματογραφικές αίθουσες από την άνοιξη λόγω κορωνοϊού στέρησαν αρκετές ταινίες από τους φίλους της μεγάλης οθόνης. Οπως, για παράδειγμα, το νέο εγχείρημα του Κρίστοφερ Νόλαν «Tenet». Η ημερομηνία κυκλοφορία της ταινίας μετατέθηκε για τον περασμένο Ιούλιο, όμως οι εξελίξεις της παγκόσμιας πανδημίας ανέβαλαν τον προγραμματισμό. Τα στελέχη της Warner αποδέχθηκαν ότι δεν γίνονταν σημαντικά βήματα προόδου ιδιαίτερα στις ΗΠΑ και οι ταμειακές προβλέψεις ήταν τελείως αποθαρρυντικές. Πρόκειται άλλωστε για μια από τις πιο ακριβές παραγωγές, το κόστος της οποίας άγγιξε τα 200 εκατομμύρια δολάρια. Η αλήθεια είναι ότι δεν πρόκειται για κανένα μεγάλο οικονομικό ρίσκο, αφού η ιστορία του σπουδαίου κινηματογραφιστή έχει δείξει ότι φέρνει τα τριπλάσια σε αριθμό εσόδων.

Βασική προϋπόθεση για μια αισιόδοξη εκκίνηση στις κινηματογραφικές αίθουσες θα ήταν η δυνατότητα μεγάλου αριθμού εισιτηρίων. Ομως οι κανόνες των κοινωνικών αποστάσεων προκειμένου να αντιμετωπιστεί ο κίνδυνος μετάδοσης της Covid-19 επέβαλαν συγκεκριμένο αριθμό εισιτηρίων που δεν θα μπορούσαν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των δημιουργών. Σύμφωνα με τις τελευταίες ειδήσεις σχετικά με την ταινία του Νόλαν, η επικρατέστερη ημερομηνία παγκόσμιας προβολής είναι στις 26 Αυγούστου, στις 3 Σεπτεμβρίου για την Αμερική και στις 4 του ίδιου μήνα για την Κίνα. Φυσικά με συγκρατημένη αισιοδοξία και με την ελπίδα ότι η κατάσταση που θα επικρατήσει σε κάθε Πολιτεία των ΗΠΑ και σε κάθε χώρα του εξωτερικού – μακάρι σε όλον τον κόσμο – θα επιτρέψει την προβολή της.

Οσοι έχουν εικόνα από το καινούργιο φιλμ του 50χρονου άγγλου σκηνοθέτη μιλούν για μια ακόμη φιλόδοξη προσπάθεια η οποία του επιτρέπει να διεκδικήσει ξανά κινηματογραφικά τρόπαια (η «Δουνκέρκη» ήταν υποψήφια για 8 Οσκαρ). Πρόκειται για μια κατασκοπική ταινία με έντονη δράση, τα γυρίσματα της οποία έγιναν σε επτά χώρες. Ο ήρωάς της μάχεται για την επιβίωση της γης μέσα από ένα παράδοξο ταξίδι προσπαθώντας να φέρει εις πέρας μια αποστολή πέρα από τον πραγματικό χρόνο. Ο Κρίστοφερ Νόλαν σκηνοθέτησε την ταινία χρησιμοποιώντας την τεχνολογία Imax και φόρμα 70mm για να τη μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη.

Αλλο ένα σημαντικό στοιχείο για την πολυαναμενόμενη παραγωγή είναι το γεγονός ότι ο Νόλαν καλείται να λειτουργήσει χωρίς τους δύο βασικούς συνοδοιπόρους του με τους οποίους συνεργάζεται από την εποχή του πρώτου «Batman» το 2005: τον μοντέρ του και τον δημιουργό μουσικής. Ο συνθέτης Χανς Ζίμερ ήταν απορροφημένος για το «Dune» του Βιλνέβ και ο Λι Σμιθ – μάστορας των edits – με το «1917» του Σαμ Μέντες. Οσοι παρακολουθούν τη δημιουργία του Νόλαν γνωρίζουν ότι η μουσική στις ταινίες του είναι βασικός συντελεστής – ιδιαίτερα στο «Interstellar» και στη «Δουνκέρκη» όπου έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην ατμόσφαιρα και την αφήγηση που ήθελε να πετύχει ο σκηνοθέτης. Οι αισιόδοξοι φαν του δεν θεωρούν ότι οι δύο αυτές απώλειες αποτελούν εμπόδιο για μία ακόμη διεκδίκηση και μάλιστα με αξιώσεις για να κρατήσει επιτέλους το χρυσό αγαλματίδιο που – ναι – το αξίζει.

Στα δυνατά σημεία του φιλμ καταχωρούνται οι πρωταγωνιστές Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι, Τζον Ντέιβιντ Γουάσιγκτον, Ααρον Τέιλορ-Τζόνσον αλλά και ο Ρόμπερτ Πάτινσον.