Θα περίμενες ότι στη χώρα του Αριστοτέλη, του Πατέρα της Λογικής, η σχέση με την τελευταία δεν θα ήταν ούτε τόσο πολύπλοκη, ούτε τόσο βασανιστική. Η μάσκα που φόρεσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος μέσα στον ιερό ναό – και, πρωτίστως, ότι επέτρεψε να φωτογραφηθεί με τη μάσκα – έστειλε ένα μήνυμα προς τους απανταχού πιστούς που δεν επιδέχεται αμφισβητήσεων ή αστερίσκων: ο κορωνοϊός μπορεί να εντοπιστεί παντού, εκτός ή εντός εκκλησιών (κατ’ επέκτασιν, εντός ή εκτός συναγωγών, εντός ή εκτός τζαμιών κ.ο.κ.) και κανένας, μα κανένας δεν βρίσκεται στο απυρόβλητο. Η πίστη δεν μας προστατεύει από τον κορωνοϊό, όπως δεν μας προστατεύει και η απιστία. Τα μόνα που μπορούν να μας προστατέψουν είναι μέτρα κοινά για όλους – θρήσκους και άθρησκους, χριστιανούς, μουσουλμάνους, εβραίους, βουδιστές, δωδεκαθεϊστές, ανιμιστές, σατανιστές , λάτρεις του Μαμωνά ή του Μαραντόνα: να φοράμε μάσκες, να κρατάμε αποστάσεις, να πλένουμε τα χέρια μας κ.λπ. Γιατί, επαναλαμβάνω, στη χώρα του Αριστοτέλη, το μήνυμα του Οικουμενικού Πατριάρχη, ένα μήνυμα αντιληπτό και από ένα νήπιο, τυγχάνει τόσων στρεβλώσεων, λοιδοριών και συκοφαντιών; Γιατί είναι τόσο δύσκολο να γίνει κατανοητό; Εάν ρίξετε μια ματιά αυτές τις μέρες στα social media, θα σχηματίσετε αμέσως την εντύπωση ότι ο Βαρθολομαίος δεν φόρεσε απλώς μια μάσκα, αλλά άνοιξε την Κερκόπορτα προκειμένου να περάσει ο Μωάμεθ Β’ ο Πορθητής αυτοπροσώπως.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ