Το ζήτημα της λειτουργίας των σχολείων αποδείχθηκε, διεθνώς, ένας από τους πιο περίπλοκους παράγοντες της πανδημίας.

Είναι πραγματικά πάρα πολλές οι έρευνες που εξέτασαν το κατά πόσο έγιναν εστίες διασποράς του Covid-19 στις κοινότητες, το πόσο ωφέλησε το κλείσιμό τους όπου αποφασίστηκε, αλλά και τι επιπτώσεις είχε στη μόρφωση και στην ψυχολογική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Εγινε, επίσης, καταγραφή των ελλείψεων στις εγκαταστάσεις υγιεινής των σχολείων, αλλά και των αλλαγών συμπεριφοράς που πρέπει να συνηθίσουν τα παιδιά, σε μια νέα πραγματικότητα που τους επιβάλλει να πειθαρχήσουν σε αποστάσεις, μάσκες και συχνό πλύσιμο χεριών.

Είναι πολλά, άρα, αυτά που πρέπει να ληφθούν υπόψη, όπως πολλοί είναι και οι λόγοι που αυξάνεται η αγωνία των γονιών ενόψει της λήξης του θέρους. Πόσω μάλλον που το πρόγραμμα των παιδιών επηρεάζει καταλυτικά την καθημερινότητα όλης της οικογένειας.

Τις τελευταίες μέρες οι ειδικοί έχουν αρχίσει να τοποθετούνται δημοσίως για το θέμα, διατυπώνοντας ιδέες για το πώς θα μπορούσαν να λειτουργήσουν με ασφάλεια τα σχολεία. Για να υλοποιηθούν ακόμη κι οι πιο απλές από αυτές πλήρως και με επιτυχία,  θα χρειαστούν παρεμβάσεις, πόροι και, κυρίως, η συνεργασία όλων, του κράτους σε όλα τα επίπεδα, των εκπαιδευτικών, των γονιών και των ίδιων των παιδιών. Ο μόνος τρόπος να μας βρει έτοιμους ο Σεπτέμβριος λοιπόν είναι να αρχίσει η προσπάθεια αυτή το συντομότερο δυνατό. Ωστε οι σχολικές εγκαταστάσεις να είναι έτοιμες, το προσωπικό ενήμερο και να υπάρχει άφθονος χρόνος να προετοιμαστούν οι οικογένειες για μια σχολική χρόνια με την απαραίτητη ασφάλεια και ηρεμία.