Αν κανείς μπορεί να φανταστεί κάτι σαν μια «διασταύρωση» ταινίας του Ασγκάρ Φαραντί και του Μάικλ Μαν ίσως πάρει μια ιδέα από την καλύτερη πρόταση αυτής της εβδομάδας που προέρχεται από το Ιράν και συχνά δίνει την αίσθηση αμερικανικής. Το «6.5 Εκτός ελέγχου» («Metri Shesh Va Nim», Ιράν, 2019) του Σαέντ Ρουσταγί είναι μια ταινία γυρισμένη με πάθος και πυγμή, την ώρα που το θέμα της, φόντο του οποίου η σύγχρονη Τεχεράνη, ξεφεύγει από το στάδιο της «αστυνομικής περιπέτειας» και όχι πάντα διακριτικά αγγίζει στην καρδιά τους ένα σωρό θέματα: από την αλόγιστη γραφειοκρατία που εκ των πραγμάτων δυσκολεύει το έργο της αστυνομίας, μέχρι την κατάχρηση της αστυνομικής εξουσίας αλλά και τη θανατική ποινή που εξακολουθεί να ισχύει σε αυτή τη χώρα. Γυρισμένη μέσα σε ένα αστυνομικό τμήμα αλλά και στους δρόμους της πόλης, η ταινία έχει ως κεντρικά πρόσωπα έναν τυφλά αφοσιωμένο στο καθήκον του αστυνομικό (Ραϊμάν Μααντί – ένας ηθοποιός γνωστός από τις ταινίες του Φαραντί) και έναν έμπορο ναρκωτικών (Ναβίντ Μοχαμάντ Ζαντέχ) που έχει συλληφθεί από τον πρώτο. Παράλληλα υπάρχουν και «υποϊστορίες», όπως η σχέση με την υπόθεση ενός άλλου αστυνομικού που ενδεχομένως να έκανε κάποιο λάθος και έχει έρθει σε δύσκολη θέση από τον ίδιο τον προϊστάμενό του, όπως και το γεγονός ότι αυτός ο αστυνομικός προϊστάμενος κατηγορείται από τον διανομέα ότι απέκρυψε μέρος της ηρωίνης που βρέθηκε στην κατοχή του όταν έγινε η σύλληψη. Ολα αυτά μέσα σε ένα καζάνι που διαρκώς βράζει και σε προετοιμάζει για τη μεγάλη έκρηξη χωρίς ποτέ να σε αφήνει σε ησυχία. Ο ρυθμός είναι τόσο καλά ελεγχόμενος που όταν η ταινία τελειώνει είναι πολύ δύσκολο να χωνέψεις ότι η διάρκειά της ξεπερνούσε τις δύο ώρες και τα 10 λεπτά.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ