H επιστροφή από τις διακοπές επιβάλλει ένα μικρό τσεκάπ στο αυτοκίνητό μας εν όψει του φθινοπώρου, ώστε τα δεκάδες συστήματα που συνδέονται άρρηκτα με την ασφάλειά μας στον δρόμο να είναι σε άριστη κατάσταση. Σαφώς, ο πιο μεγάλος προβληματισμός για τους οδηγούς είναι αν έχει έρθει η ώρα να αλλάξουν τα ελαστικά στο αυτοκίνητό τους, όντας ένα κόστος που φέρνει πονοκεφάλους – όμως σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι «εκπτώσεις» στην ασφάλεια δεν χωράνε. Γι’ αυτόν τον λόγο, υπάρχουν τρόποι να μάθουμε αν έχει έρθει το πλήρωμα του χρόνου για τα παλιά – και πιθανόν φθαρμένα, με κρυφές ζημιές – ελαστικά. Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, απαγορεύεται να κυκλοφορούμε στους δρόμους όταν το βάθος του πέλματος των ελαστικών μας είναι μικρότερο από 1,6 χιλιοστά. Ωστόσο στην πράξη – και για την ασφάλειά μας,  ώστε να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή πρόσφυση τόσο στο βρεγμένο όσο και στο στεγνό οδόστρωμα – τα ελαστικά μας δεν θα πρέπει να έχουν βάθος πέλματος κάτω από 3 χιλιοστά. Επίσης, οι κατασκευαστές μπορεί να αναφέρουν ότι η αλλαγή των ελαστικών πρέπει να πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια ή 40.000 χιλιόμετρα, όμως υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που φθείρουν – επιταχύνοντας τη γήρανσή τους – τα ελαστικά: είναι η ζέστη, οι κακοτράχαλοι, χωμάτινοι δρόμοι (όπως στις διακοπές), οι λακκούβες κ.ά. Για παράδειγμα, ακόμα και αν τα ελαστικά μας έχουν το επιτρεπόμενο από τον νόμο βάθος στο πέλμα τους, είναι πολύ πιθανόν να έχουν εκδορές ή χτυπήματα (που συνήθως μοιάζουν με εξογκώματα) τα οποία θα πρέπει άμεσα να μας οδηγήσουν σε ένα βουλκανιζατέρ για έναν ενδελεχή έλεγχο από έναν γνώστη του αντικειμένου.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ