Με την περίφημη μεταρρύθμιση Αρσένη που έγινε το 1998, καθιερώθηκε νέο σύστημα σύμφωνα με το οποίο οι μαθητές δεν εξετάζονταν σε 4 μαθήματα που απαιτούσε το σύστημα Δεσμών. Το νέο σύστημα απαιτούσε Πανελλαδικές Εξετάσεις σε δύο τάξεις, Β’ και Γ’ Λυκείου, και μάλιστα με 14 μαθήματα στη Γ’ Λυκείου. Με την καθιέρωση του νέου αυτού εξεταστικού συστήματος είχαμε για 2-3 χρόνια πληθωρισμό αριστούχων. Γνωρίσαμε το απαράδεκτο φαινόμενο ακόμα και ένας βαθμός κοντά στα 18.000 μόρια να μην είναι αρκετός να εξασφαλίσει το εισιτήριο σε μια σχολή πρώτης προτίμησης. Αλλά και όλα τα επόμενα χρόνια είχαμε αρκετούς αριστούχους, σε όλες τις κατευθύνσεις, που πράγματι ήταν ένα σημάδι, όχι βέβαια το μοναδικό, που έδειχνε κατά κάποιο τρόπο την πορεία του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Φέτος όμως παρουσιάστηκε «ένδεια», κοινώς «φτώχεια», στους αριστούχους σε όλα τα επιστημονικά πεδία. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι το φαινόμενο αυτό είναι κυρίως τεχνητό και έχει να κάνει με τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων και την επιλογή τους και ότι σε καμία περίπτωση αυτός ο τόπος έπαψε να παράγει «καθαρά μυαλά» που διαπρέπουν όχι μόνο στο εσωτερικό αλλά και στο εξωτερικό.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ