Η Ευρωπαϊκή Ενωση θεσπίζει και καθιερώνει νέα μέτρα ασφαλείας στα καινούργια αυτοκίνητα, με τα υποχρεωτικά συστήματα (συνήθως οι αυτοκινητοβιομηχανίες τα αναφέρουν ως συστήματα υποβοήθησης) που θα πρέπει να εφοδιάζονται από τα μέσα του 2022. Πρόκειται για μια σειρά συστημάτων που θα συμβάλλουν σημαντικά στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Τα συστήματα αυτά ήδη υπάρχουν σε πολλά σύγχρονα μοντέλα, απλώς θα είναι υποχρεωτικά σε κάθε καινούργιο μοντέλο. Ειδικότερα, καθιερώνεται το σύστημα που ειδοποιεί στην οθόνη όταν ξεπερνά τα όρια ταχύτητας, το οποίο περιλαμβάνεται στον εξοπλισμό αρκετών μοντέλων, αλλά πλέον θα είναι υποχρεωτικό σε όλα τα μοντέλα, ανεξαρτήτως κατηγορίας – μικρό ή μεγάλο. Πολύ σημαντικό το ότι θα γίνει υποχρεωτικό το σύστημα που προειδοποιεί τον οδηγό όταν εντοπίζει σημάδια κόπωσης ή υπνηλίας. Το συγκεκριμένο σύστημα υπάρχει ήδη σε πολλά νέα μοντέλα – για πρώτη φορά το εφάρμοσε η Mercedes-Benz πριν από δέκα χρόνια σε αρκετά μοντέλα της – και ουσιαστικά τον ειδοποιεί όταν εντοπίζει ότι τα βλέφαρα του παραμένουν κλειστά περισσότερο από το συνηθισμένο. Εξίσου σημαντικό το ότι καθιερώνεται το σύστημα ανίχνευσης αλλαγής λωρίδας. Το συγκεκριμένο σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας (Lane Departure Warning System) ειδοποιεί τον οδηγό όταν το αυτοκίνητο ξεφεύγει χωρίς εντολή από την πορεία του στα όρια της λωρίδας κυκλοφορίας. Μόλις το αυτοκίνητο παρεκκλίνει χωρίς εντολή του οδηγού από τα όρια των λωρίδων, αμέσως το σύστημα ενεργοποιεί έναν μηχανισμό δόνησης στη δεξιά ή στην αριστερή πλευρά του καθίσματός του, ανάλογα με την πλευρά που το αυτοκίνητο ξεφεύγει.
Το σύστημα έκτακτης ανάγκης
Επιπλέον, θα υπάρχει το σύστημα για τη στάση έκτακτης ανάγκης (θα αναβοσβήνουν τα φλας όταν ο οδηγός φρενάρει ξαφνικά), το σύστημα ανίχνευσης αναστροφής για την αποφυγή συγκρούσεων με τροχοφόρα που κινούνται πίσω από το όχημα με τη συνδρομή κάμερας ή οθόνης. Πολύ σημαντικό είναι και το σύστημα για την παρακολούθηση της πίεσης των ελαστικών, όπου όταν εντοπίσει πως ένα ελαστικό ή και περισσότερα έχουν απώλεια πίεσης αμέσως ειδοποιεί τον οδηγό, ώστε να γνωρίζει ότι αυτό είναι αρκετά επικίνδυνο και πρέπει να ακινητοποιηθεί σε ασφαλές σημείο.
Επίσης, πολλά νέα συστήματα δεν θα εφαρμοστούν μόνο στα επιβατικά αλλά και στα φορτηγά. Τα φορτηγά και τα λεωφορεία θα πρέπει να διαθέτουν σύστημα που θα επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει ποδηλάτες και πεζούς, σύστημα που σε πολλά καινούργια φορτηγά ήδη υπάρχει και πλέον γίνεται υποχρεωτικό.