Τα μικρά, ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να αποτελούν την αδιαμφισβήτητη και πιο διαδεδομένη λύση του μέλλοντος για τις αστικές – υπεραστικές μετακινήσεις, όμως, η εξατομικευμένη κινητικότητα δείχνει να βρίσκεται στο στόχαστρο αρκετών αυτοκινητοβιομηχανιών με πρωτότυπες προτάσεις που στο μέλλον θα μας καταπλήξουν ευχάριστα και ίσως να γίνουν οι αχώριστοι φίλοι μας στα καθημερινά μας δρομολόγια (από το σπίτι στη δουλειά, το σουπερμάρκετ κ.ά.). Για παράδειγμα, η SEAT, πριν από λίγους μήνες παρουσίασε το φιλόδοξο πλάνο της για την οικολογική κινητικότητα με μοντέλα που θα κάνουν τις διαδρομές μέσα στην πόλη απολύτως αγχολυτικές. Ειδικότερα, η νέα στρατηγική μονάδα της SEAT, που ονομάζεται Urban Mobility, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το πρωτότυπο e-Kickscooter, ένα ηλεκτρικό πατίνι και το πρώτο ηλεκτρικό eScooter. Ανάλογες προτάσεις σε ηλεκτρικά πατίνια, σκούτερ άκρως οικολογικά και μικρά μοντέλα ήδη προσφέρουν αρκετές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, που γλυκοκοιτάζουν τη συνεχώς ανερχόμενη κατηγορία.
Το ποδήλατο
των τεσσάρων εποχών
Ομως, υπάρχουν και εταιρείες που προωθούν ακόμη πιο καινοτόμες λύσεις, οι οποίες δείχνουν να είναι παντελώς απεξαρτητοποιημένες από οποιαδήποτε άλλη κινητήρια μονάδα με τα περισσότερα να υποστηρίζουν τη λύση της ηλεκτρικής υποβοήθησης με την παρουσία μιας μπαταρίας ή ενός συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Μια τέτοια, πρωτοποριακή λύση είναι και αυτή που προτείνει η e-bike Canyon, ένας γνώριμος κατασκευαστής ποδηλάτων, που ευελπιστεί η καινοτόμος ιδέα του να βρει πρόσφορο εμπορικό ενδιαφέρον στο εγγύς μέλλον. Ουσιαστικά, ο έμπειρος κατασκευαστής ποδηλάτων θέλει να παντρέψει δύο… αντίπαλες κατηγορίες: Αυτή των αυτοκινήτων και των οικολογικών ποδηλάτων – που πολλές φορές η δεύτερη «εξοστρακίζεται» από τους δρόμους εξαιτίας των κορεσμένων δρόμων από τα ΙΧ. Το νέο πρότζεκτ είναι ένα λιλιπούτειο αυτοκίνητο, με μια θέση εμπρός για τον οδηγό, με την κίνησή του να βασίζεται κατά κύριο λόγο στα γεροδεμένα πόδια του χειριστή εξαιτίας της παρουσίας των πεντάλ, ενώ επικουρικά η κίνηση θα υποστηρίζεται και από μια μικρή, ηλεκτρική υποβοήθηση.
Το Future Mobility Concept είναι ένα επίσης στενό αυτοκινητάκι, που θα μπορεί να ξελασπώνει τον οδηγό του στα στενά των πόλεων. Μοναδικό μειονέκτημα, ότι το εσωτερικό του θα μπορεί να φιλοξενήσει μόνο τον οδηγό και κανέναν άλλο επιβάτη. Εχει φουτουριστική εμφάνιση, με ένα μικρό ταμπλό που θα υποστηρίζει την ηλεκτρική του λειτουργία. Ο οδηγός θα μπορεί να αγγίζει σε ταχύτητες – με την ηλεκτρική υποβοήθηση – έως και τα 50 -60χλμ./ώρα. Το Canyon Future Mobility Concept είναι κλειστού τύπου, οπότε έχει και το πλεονέκτημα να προστατεύει τον οδηγό από τις άσχημες καιρικές συνθήκες, χωρίς να κινδυνεύει να βραχεί ή να κρυώσει.
Και όλα αυτά σε μια καλή συγκυρία για την εξατομικευμένη μετακίνηση με τα ηλεκτρικά ποδήλατα να σημειώνουν ραγδαία εξάπλωση, δημιουργώντας νέες προοπτικές για την πιο οικολογική μορφή μετακίνησης. Υπολογίζεται ότι πάνω από 150 εκατομμύρια ηλεκτρικά ποδήλατα θα έχουν κυκλοφορήσει στους δρόμους έως το 2030, σε παγκόσμιο επίπεδο. Κάτι που θα υποστηριχθεί και από την εξέλιξη των επόμενων γενιών μπαταριών λιθίου, που θα κάνουν ακόμη πιο άνετες και ξεκούραστες τις μελλοντικές μετακινήσεις μέσα στις… κορεσμένες από τα αυτοκίνητα πόλεις.