Η Κομισιόν, εγκαίρως χθες, προσδιόρισε τις κατηγορίες των έργων και των μεταρρυθμίσεων στις οποίες θα πρέπει να κατεθυνθούν τα κονδύλια του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης. Ωστόστο, τα χρονοδιαγράμματα παραμένουν ασφυκτικά για όλες τις χώρες-μέλη, κρύβοντας μεγάλες παγίδες. Πολύ περισσότερο για την Ελλάδα που, ούτως ή άλλως, διακρίνεται για το κακό παρελθόν της στην απορρόφηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ. Γιατί, ακόμη και αν η χώρα μας καταφέρει να δεσμεύσει, με συμβάσεις έργων, το 70% των 32 δισ. ευρώ που της αναλογούν έως και το 2022 και το υπόλοιπο 30% το 2023 – στόχος δεσμευτικός και ιδιαίτερα δύσκολος – απλά θα έχει κερδίσει το στοίχημα της ποσότητας. Οχι όμως και της ποιότητας, που είναι το μεγάλο ζητούμενο. Με δρόμους, γεφύρια και πλατείες δεν γίνεται ανάπτυξη. Αυτός είναι ο μεγάλος κίνδυνος. Εάν δεν συμπεριληφθούν στη λίστα που θα υποβληθεί προς έγκριση στην Κομισιόν έργα με ισχυρό αναπτυξιακό αποτύπωμα, το στοίχημα της ανάπτυξης θα χαθεί. Για τις επόμενες δεκαετίες.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ