Ενα εργαλείο που χρησιμοποιούσαν οι μεταβυζαντινοί κυρίως ζωγράφοι, το ανθίβολο, φαίνεται πως χρησιμοποίησε ο Λεονάρντο ντα Βίντσι για να αποδώσει τη μυστηριώδη μορφή της Μόνα Λίζα. Η αποκάλυψη για τη χρήση ανθιβόλου από τον εκ των κορυφαίων δημιουργών της Αναγέννησης έγινε χάρη σε μια νέα εξέταση του πίνακα μέσω μιας πολύ υψηλής ανάλυσης και υπερευαίσθητης πολυφασματικής κάμερας, εφεύρεση του μηχανικού Πασκάλ Κοτ, όπως αναφέρει το artnet. Με την κάμερα ο Κοτ μελέτησε περισσότερες από 1.650 εικόνες που είχε εξασφαλίσει με άδεια από το Μουσείο του Λούβρου για 15 χρόνια. Και όπως αναφέρει σε άρθρο του στην «Επιθεώρηση Πολιτιστικής Κληρονομιάς» κατάφερε να διακρίνει αχνά ίχνη κάρβουνου κάτω από τη μορφή της Μόνα Λίζα. Η ύπαρξή τους είναι ένδειξη της χρήσης ανθιβόλου, δηλαδή ενός ζωγραφικού σχεδίου της Μόνα Λίζα με διάτρητο περίγραμμα, το οποίο ο ζωγράφος ακούμπησε πάνω στον καμβά του. Εν συνεχεία έριξε καρβουνόσκονη από τις τρύπες και έτσι αποτυπώθηκε το σχέδιο. Τα ίχνη χρήσης ανθιβόλου είναι περισσότερο έντονα στο χέρι και το μέτωπο της μορφής.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ