Τα αυτοκίνητα αλλάζουν ταχύτητα με πολλά αξεσουάρ, εξαρτήματα και χειριστήρια να μπαίνουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Ανάμεσα σε αυτά είναι οι εξωτερικοί καθρέφτες, το χειρόφρενο και πολλά κουμπιά, που εξαφανίζονται από τα ταμπλό των σύγχρονων αυτοκινήτων. Σαφώς, το χειρόφρενο είναι το μοναδικό εξάρτημα που για περισσότερο από έναν αιώνα παρέμενε στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, παρά την επανάσταση που έχει συντελεστεί σε τεχνολογικό – ψηφιακό επίπεδο σε κάθε γωνία του ΙΧ. Το χειρόφρενο πλέον χάνει την κυριαρχία του και ήδη τα τελευταία χρόνια αντικαθίσταται από την ηλεκτρική λειτουργία, που ουσιαστικά «εξαφανίζει» τον γνώριμο λεβιέ ανάμεσα στον οδηγό και τον συνοδηγό. Πλέον ο οδηγός, στα καινούργιας γενιάς αυτοκίνητα, με το πάτημα ενός κουμπιού ενεργοποιεί το ηλεκτρικό χειρόφρενο, και οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι έτοιμες να το εξαφανίσουν πλήρως από κάθε αυτοκίνητο. Ηδη, μόλις το 24% των νέων αυτοκινήτων φέρει χειρόφρενο (είναι στον εξοπλισμό κυρίως των μικρών μοντέλων μιας και τα μεγαλύτερα έχουν πλέον την ηλεκτρική λειτουργία). Σήμερα, τα μοντέλα της Mercedes έχουν μόνο ηλεκτρικό χειρόφρενο, ενώ το ίδιο ισχύει και για άλλες φίρμες όπως τη Lexus και την Porsche. Ιστορικά, το πρώτο αυτοκίνητο με χειρόφρενο ήταν η Cadillac Type 53. Ηταν επίσης από τα πρώτα αυτοκίνητα που λανσαρίστηκαν το 1916, τα οποία είχαν τρία πεντάλ (γκάζι, φρένο και συμπλέκτη) και το χειρόφρενο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ