Ο μύθος του Επιμηθέα δεν είναι από τους ιδιαίτερα διαδεδομένους και προσφιλείς στη σύγχρονη Ελλάδα, σε αντίθεση με τον (συμπληρωματικό) μύθο του αδελφού του Προμηθέα – ίσως επειδή ο δεύτερος είναι πιο θεαματικός, πιο σαδιστικός και πιο σπλάτερ. Καθώς οι περισσότεροι αρχαιοελληνικοί μύθοι, ο μύθος του Επιμηθέα είναι γοητευτικός, πολύπτυχος και πολυσήμαντος· θα μπορούσε να εκληφθεί και ως μια ευφάνταστη παραβολή της «φυσικής επιλογής» πάνω από δυόμισι χιλιάδες χρόνια προτού ο Δαρβίνος την τεκμηριώσει. Εδώ δεν έχουμε τον χώρο, ούτε και είναι «της παρούσης» για να προβάλουμε τον μύθο του Επιμηθέα σε όλες του τις διαστάσεις. Ετυμολογικά πάντως (επί + μήτις, όπου «μήτις» σημαίνει «φρόνηση», μα και «πονηριά», «εφευρετικότητα») ο κύριος Μπαμπινιώτης θα μας έλεγε ότι ο Επιμηθέας είναι σε θέση να επι-νοεί, αλλά είναι πλήρως ανίκανος να προ-νοεί (όπως κάνει το αδερφάκι του) – και από αυτήν την άποψη, ταυτίζεται πιο πολύ από κάθε άλλον μυθικό ήρωα με το αρχέτυπο του Νεοέλληνα, έστω και αν εμείς οι ίδιοι επιδεικτικά το αγνοούμε.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ