Μπροστά από το ψηλότερο κτίριο του Τορίνο, τον ουρανοξύστη που σχεδίασε ο Ρέντσο Πιάνο για να στεγαστούν τα κεντρικά γραφεία του τραπεζικού ομίλου Ιντέζα Σαν Πάολο, βρήκε τη νέα του θέση το εντυπωσιακό γλυπτό του Κώστα Βαρώτσου «Ολότητα». Μόλις ένα μέτρο πιο χαμηλό από τον «Δρομέα» του – 9 μ. – και καμωμένο από γυαλί και μέταλλο, το έργο μοιάζει να κινείται καθώς ξεφεύγει από τον κεντρικό του άξονα και, σύμφωνα με τον δημιουργό του, θα μπορούσε να ιδωθεί ως μια σύγχρονη εκδοχή της «Φεύγουσας Κόρης», του γλυπτού του 5ου αι. π.Χ. που βρίσκεται στην Ελευσίνα και απεικονίζει μια κοπέλα που τρέχει προς τα εμπρός, αλλά κοιτάζει προς τα πίσω για να μη λησμονήσει το παρελθόν. Αν και η «Ολότητα» ήταν εγκατεστημένη στην πλατεία Μπενεφίκα του Τορίνο από τη δεκαετία του ’90, ο χρόνος έδειξε ότι η θέση της δεν ήταν η ενδεδειγμένη λόγω μιας λαϊκής αγοράς που αναπτυσσόταν στην περιοχή και γινόταν αφορμή για τη συγκέντρωση πουλιών, τα οποία προκαλούσαν φθορές στο έργο. Ο Δήμος του Τορίνο αποφάσισε τη μεταφορά του έργου σε συνεργασία με την τράπεζα, γεγονός που προέβλεπε την ανακατασκευή του και εν τέλει τη δημιουργία ενός νέου γλυπτού, κατά τον Κώστα Βαρώτσο. Η όλη διαδικασία που διήρκεσε τρεις μήνες κόστισε περί τα 300.000 ευρώ.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ