Αν λοιπόν δεν λειτουργήσει με κάποιον τρόπο την εορταστική περίοδο, η ύφεση ενδέχεται – λένε κάποιες πηγές – να καταλήξει πολύ μεγαλύτερη από το 10,5% που τώρα υπολογίζει το υπουργείο Οικονομικών. Η τάση δεν απαντάται μόνο εδώ. Στη Μεγάλη Βρετανία, π.χ., τον Δεκέμβριο γίνεται το 12% των ετήσιων πωλήσεων των εμπόρων. Σύμφωνα με μια περσινή έρευνα της Deloitte, οι Βρετανοί ξοδεύουν 639 ευρώ ο καθένας τα Χριστούγεννα, οι Ισπανοί 554, οι Ιταλοί 549, οι Γερμανοί 488, οι Ελληνες 450. Ακούγεται, βέβαια, κι η αντίθετη άποψη όσων υποστηρίζουν ότι υπάρχουν εναλλακτικές. Σαν την καθιέρωση σε όλη την Ενωση της αμερικανικής Black Friday που μειώνει τη σημασία της χριστουγεννιάτικης περιόδου στις τελικούς τζίρους. Στην ανάλυσή τους πολλοί καταναλωτές προτιμούν να αγοράσουν σε τιμή ευκαιρίας την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου παρά τον Δεκέμβριο. Ή το online εμπόριο. Η γερμανική ένωση εμπόρων HDE, φέρ’ ειπείν, βλέπει άνοδο στις πωλήσεις του φετινού Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου 1,2% σε σχέση με το 2019 εξαιτίας της αύξησης των ηλεκτρονικών πωλήσεων επίπλων, φαγητού και συσκευών.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ