Το 2001 μια μικρή κοινότητα Μενονιτών στον Καναδά έφτιαξε ένα σάιτ κι έδωσε σάρκα και οστά στο κίνημα «Μην αγοράζετε τίποτα τα Χριστούγεννα». Αυτοί, και μερικές χιλιάδες ακόμη σαν κι αυτούς, πιθανότατα αδιαφορούν πλήρως για το αν θα διασωθεί ο χριστουγεννιάτικος τζίρος του 2020. Η πλειονότητα όμως των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων – της ελληνικής συμπεριλαμβανομένης – δεν έχουν την πολυτέλεια να συμπεριφερθούν όπως μια αίρεση. Εξ ου και ανά την ήπειρο συζητούνται ήδη οι στρατηγικές ενός έστω και περιορισμένου ανοίγματος της αγοράς ενόψει γιορτών, στρατηγικές που έχουν συνοψιστεί στο δημοσιογραφικό κλισέ «σώστε τα Χριστούγεννα» – ενώ το θέμα βρέθηκε και στην ημερήσια ατζέντα της τελευταίας βιντεοσυνόδου κορυφής. Για όποιον αναρωτιέται για ποιον λόγο δεν εκφράστηκαν ανάλογοι προβληματισμοί στην καραντίνα του Πάσχα, η απάντηση είναι απλή: Σύμφωνα με ανθρώπους της ελληνικής αγοράς, πολλές από τις επιχειρήσεις λιανεμπορίου κάνουν μέσα στον Δεκέμβριο ως και το 20% του ετήσιου τζίρου τους. Σε φυσιολογικές χριστουγεννιάτικες συνθήκες, το εγχώριο εμπόριο, λιανικό και χονδρικό, έχει τότε τζίρο γύρω στα 11 δισ. ευρώ.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ