Η παράσταση «Η μουσική της Ροτόντας» μαγνητοσκοπήθηκε στις 29 Οκτωβρίου, λίγες ώρες πριν από το καθολικό lockdown στη Θεσσαλονίκη. Ο Δημήτρης Μαραμής, ωστόσο, την είχε παρουσίασει στον ιστορικό χώρο της πόλης πριν από δύο χρόνια. «Το έργο έχει γραφτεί για τη Ροτόντα. Από τη μια δημιουργεί ένα δέος αλλά δεν παύει να είναι ένας αντιμουσικός χώρος, απαγορευτικός για να παρουσιαστεί οποιαδήποτε σύνθεση λόγω της τεράστιας αντήχησης που δημιουργείται από τον θόλο και την έκταση του μνημείου. Για παράδειγμα αν παρουσιάσεις ένα γρήγορο κομμάτι, όπως «Οι τέσσερις εποχές» του Βιβάλντι με την αντήχηση δημιουργείται μια οχλαγωγία. Αγαπώ όμως πολύ αυτόν τον χώρο και έτσι σκέφτηκα να γράψω ένα μουσικό έργο το οποίο θα μπορούσε να ενσωματώσει την αντήχηση. Ετσι αυτό το ελάττωμα του χώρου να μεταμορφωθεί σε προτέρημα. Συνέθεσα μία ελεγειακή λειτουργία χωρίς λόγια. Το τέμπο είναι αργό για να μπορεί να αναπνέει το έργο. Δεύτερον έχω βάλει  παύσεις». Το έργο έχει παιχτεί τέσσερις φορές αρχής γενομένης τον Μάρτιο του 2018. Πέρυσι, για παράδειγμα, ήταν η σειρά του Διαχρονικού Μουσείου της Λάρισας. «Στα χορωδιακά μέρη δεν υπάρχουν λόγια. Υπάρχουν ορχηστρικά κομμάτια ενταγμένα, που παίζονται από το κουαρτέτο εγχόρδων. Για την τηλεοπτική μετάδοση, ενέταξα δύο τραγούδια, τα οποία δημιούργησα ειδικά για να μπορέσουν να λειτουργούν μέσα στον ιδιαίτερο αυτό χώρο, σε στίχους   του θεσσαλονικιού ποιητή Νίκου Αλέξη Ασλάνογλου. Στο κλείσιμο του έργου υπάρχουν δύο κομμάτια σε ποίηση Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα «Η νεράιδα» και «Τα επτά κορίτσια». Υπάρχουν δηλαδή στην παράσταση πρωτότυπες συνθέσεις αλλά και εμβόλιμα παλαιότερα έργα ειδικά διασκευασμένα για το κτίριο αυτό». Για τις ανάγκες της παράστασης, η Μυρτώ Παπαθανασίου ερμηνεύει μία aria vocalism, σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ