Ο Τζον Ντος Πάσος θεωρήθηκε κάποτε από πολλούς – μεταξύ τους ο Ζαν Πολ Σαρτρ – ως ο μεγαλύτερος συγγραφέας της εποχής του, κυρίως λόγω της μνημειακής τριλογίας με τον γενικό τίτλο «USA», που εκδόθηκε μεταξύ 1930 και 1936 («42ος Παράλληλος», «1919» και «Τα χοντρά λεφτά»). Στα ελληνικά το έργο εκδόθηκε σε πλήρη μορφή 1.600 σελίδων, παρακαλώ, από τον ΟΔΥΣΣΕΑ το 2007, σε μετάφραση Τάσου Δενέγρη. Ο αμερικανός συγγραφέας τέθηκε σε δεύτερη μοίρα έκτοτε, για ποικίλους λόγους στους οποίους πιστεύω ότι συγκαταλέγεται η συντηρητική στροφή του μετά τις απογοητεύσεις που αποκόμισε από τη δογματική αμερικανική Αριστερά, τα πεπραγμένα της σοβιετικής εξουσίας και τις τραυματικές εμπειρίες του στη διάρκεια του ισπανικού Εμφυλίου. Ωστόσο, παραμένει κλασικός για τον καινοτόμο μοντερνισμό που εισήγαγε, τις κινηματογραφικές τεχνικές στη δομή των βιβλίων του, τη βαθιά γνώση του κοινωνικού γίγνεσθαι, την πολυπρισματική ροή, την ιστορική καταγραφή μιας ολόκληρης εποχής, την αναγωγή των ΗΠΑ (εν προκειμένω της Νέας Υόρκης) σε πραγματικό ήρωα του καιρού μας.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ