Χαμηλών τόνων και εργατικός, ο Μάικλ Απτεντ που πέθανε πρόσφατα στο Λος Αντζελες σε ηλικία 79 ετών, ανήκε στη φουρνιά των σκηνοθετών του νέου βρετανικού κινηματογράφου που άρχισε να αναδύεται στη δεκαετία του 1970. Δούλεψε στον χώρο του ντοκιμαντέρ και της τηλεόρασης και το 1972 παρουσίασε την πρώτη ταινία του, «Καταζητούμενος λιποτάκτης» («The triple echo»), την ιστορία ενός φαντάρου (Μπέιζιλ Ντίκον) ο οποίος αναγκάζεται να μεταμφιεστεί σε γυναίκα προκειμένου να μη συλληφθεί – και εν τέλει του αρέσει. Στις «12 μέρες μυστηρίου» («Agatha») η Βανέσα Ρέντγκρεϊβ υποδύεται τη συγγραφέα Αγκαθα Κρίστι την εποχή που για διάφορους λόγους είχε εξαφανιστεί από προσώπου γης ενώ για τη δουλειά της στην πρώτη αμερικανική ταινία του Απτεντ, «Η κόρη του ανθρακωρύχου» («The coal miner’s daughter», 1980), η Σίσι Σπέισεκ βραβεύθηκε με το Οσκαρ Α’ ρόλου. Το ίδιο βραβείο διεκδίκησε η Σιγκούρνεϊ Γουίβερ για την πιο γνωστή ταινία του Απτεντ, «Γορίλλες στην ομίχλη» (Gorillas in the midst», 1988). Το 1999 ο Απτεντ σκηνοθέτησε μια ταινία Τζέιμς Μποντ το «Ο κόσμος δεν είναι αρκετός» («The world is not enough») με τον Πιρς Μπρόσναν, ενώ μια ακόμη ταινία του, ο «Κωδικός: Enigma» (2001) αναφέρεται στην προσπάθεια των βρετανικών μυστικών υπηρεσιών να σπάσουν τον κωδικό του εχθρού κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου (πολλά χρόνια αργότερα το ίδιο θέμα έγινε η πιο γνωστή ταινία «To παιχνίδι της μίμησης»).
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ