Μια «χαμένη» αδελφή της κομψής Ηγησούς – της αρχαίας Αθηναίας που δεσπόζει στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο καθισμένη στον περίτεχνο δίφρο της σε μια από τις πλέον αριστουργηματικές επιτύμβιες στήλες που διασώθηκαν ως τις μέρες μας – έφερε στο φως η σκαπάνη στην πλούσια σε νεκροπόλεις γη της Παιανίας, πατρίδας του Δημοσθένη. Το επιτύμβιο ναόσχημο μνημείο από λευκό μάρμαρο που σώζεται αποσπασματικά εντοπίστηκε σπασμένο σε δύο τμήματα και απεικονίζει δύο γυναίκες σε φυσικό μέγεθος. Στη δεξιά πλευρά η νεκρή φοράει ιωνικό χιτώνα και ιμάτιο και κάθεται ενώ ακουμπά τα πόδια της σε υποπόδιο κι αντίκρυ της στέκεται η θεραπαινίδα της εμφανώς θλιμμένη, όπως μαρτυρά το γεγονός ότι στηρίζει το κεφάλι της στο αριστερό της χέρι. Η στήλη εντοπίστηκε σε οικόπεδο επί της οδού Παλαιοπαναγιάς, όπου πρόκειται να ανεγερθεί το Νέο Δημαρχείο Παιανίας, εκεί όπου βρισκόταν το νεκροταφείο του αρχαίου δήμου της Παιανίας Καθύπερθεν, δηλαδή της Ανω Παιανίας. Το γεγονός δε ότι ο γλύπτης έχει αποδώσει τις μορφές στο εν λόγω επιτύμβιο μνημείο σχεδόν ολόγλυφες οδηγεί τους αρχαιολόγους να το χρονολογήσουν πριν από την απαγόρευση διά νόμου από τον Δημήτριο Φαληρέα το 317 π.Χ. ανέγερσης πολυτελών ταφικών μνημείων. Το ανάγλυφο μεταφέρθηκε προς φύλαξη και συντήρηση στο Αρχαιολογικό Μουσείο Βραυρώνας, ενώ η ανασκαφή βρίσκεται σε εξέλιξη, γεγονός που επιτρέπει στους ερευνητές να ελπίζουν ότι θα εντοπίσουν τμήματά του που λείπουν.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ