Tρία αδημοσίευτα προσχέδια διάσημων έργων του Σαλβαντόρ Νταλί αποδεικνύουν πως ο εκ των κορυφαίων του Σουρεαλισμού δεν ήταν παρά ένας εξαιρετικά σχολαστικός καλλιτέχνης που αντλούσε την έμπνευσή του από τους ακριβείς μαθηματικούς κανόνες και τις αναλογίες που είχαν υιοθετήσει οι Μεγάλοι Δάσκαλοι της Αναγέννησης. Ενα πρώιμο σκίτσο για τη Θεία Μετάληψη του Μυστικού Δείπνου αποκαλύπτει ότι η αρχική σκέψη του καλλιτέχνη ήταν πολύ πιο συμβατική από ό,τι η τελική εικόνα του έργου (φωτογραφία). Ο πίνακας, ένας από τους πιο δημοφιλείς του Νταλί, αποτυπώνει τον Μυστικό Δείπνο ενώ ένας ανδρικός κορμός από ψηλά με τεντωμένα χέρια, πιθανώς ο αναστημένος Χριστός, αγκαλιάζει τις καθιστές φιγούρες. Στη θέση του καθήμενου Χριστού εμφανίζεται μια γυναίκα με τα χαρακτηριστικά της μούσας και συντρόφου του καλλιτέχνη, της Γκαλά.

«Πρόκειται σχεδόν για αντίγραφο του Μυστικού Δείπνου του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, απλώς ο Νταλί μετακινεί μερικούς από τους αποστόλους στο μπροστινό μέρος του τραπεζιού, δίνοντας περισσότερο βάθος στη σύνθεση» σχολιάζει για το ένα από τα τρία σχέδια που αναλύονται στο υπό έκδοση βιβλίο «Η κληρονομιά του Νταλί: πώς μια εκκεντρική ιδιοφυΐα άλλαξε τον κόσμο της τέχνης και δημιούργησε μια διαχρονική κληρονομιά», ο εκ των συγγραφέων του, ιστορικός τέχνης Ζαν Πιερ Αϊσμπαουτς. Τα άλλα δύο σχέδια αφορούν τη Σταύρωση και το Κρανίο του Ζουρμπαράν.

Μ.Α.