Προσωρινό «φρένο» στην προμήθεια, μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης (Leasing), συνολικά 300 αστικών λεωφορείων από την εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ), έβαλε χθες το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Πηγές της εταιρείας υποστήριζαν ότι πρόκειται για «ήσσονος σημασίας πρόβλημα, το οποίο θα ξεπεραστεί σύντομα», προκειμένου να υπογραφούν οι σχετικές συμβάσεις. Σύμφωνα με τον διαγωνισμό, προϋπολογισμού €30,24 εκατ., που ολοκληρώθηκε στις 19 Ιανουαρίου 2021, προσωρινοί ανάδοχοι, αναδείχθηκαν ο όμιλος Σαρακάκη, το Μεσογειακό Κέντρο Φορτηγού και Λεωφορείου (συμφερόντων Παπαδάκη) και η Εθνική Leasing.
Η ΟΣΥ κατέθεσε αμέσως στο Ελεγκτικό Συνέδριο, την απόφασή της και τις σχετικές συμβάσεις. Ωστόσο, το Ελεγκτικό Συνέδριο απεφάνθη ότι για κάποιες από τις τεχνικές προδιαγραφές, δεν προκύπτει εμφανώς ότι πληρούνται από τους αναδόχους. Οι αιτιάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου εντοπίζονται κυρίως στα παράθυρα των λεωφορείων (το 12% πρέπει να είναι ανοιγοκλειόμενα) και στο ύψος των δαπέδων των εισόδων επιβατών (δεν πρέπει να είναι πάνω από 35 cm).
Σύμφωνα με πηγές της ΟΣΥ, «ως προς το ύψος, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, καθώς με το σύστημα επιγονάτισης που διαθέτουν τα λεωφορεία, αυτό κυμαίνεται μεταξύ 24 και 34 cm», ενώ σε ό,τι αφορά τα παράθυρα, «οι ανάδοχοι διαβεβαιώνουν ότι τα οχήματα θα παραδοθούν με τον προβλεπόμενο αριθμό ανοιγοκλειόμενων τζαμιών» (2 αριστερά + 2 δεξιά, πέραν του οδηγού).