Σημαντικές ανισότητες καταγράφονται ανάμεσα στους κλάδους του λιανικού εμπορίου, γεγονός το οποίο επέτεινε η πανδημία. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), ενώ η συνολική μείωση του τζίρου των επιχειρήσεων όλων των κλάδων στο εμπόριο ανέρχεται «μόνο» στο -8,6% – ποσοστό, όπως αναφέρει, μικρότερο από τις προβλέψεις για τη συρρίκνωση της ελληνικής οικονομίας -, υπάρχουν κλάδοι που είδαν σημαντική αύξηση και άλλοι – πολυπληθείς αριθμητικά – που κατέγραψαν καταστροφικές μειώσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η ΕΣΕΕ ο κλάδος των σουπερμάρκετ κατέγραψε συνολικά αύξηση 5,2% με το ποσοστό αυτό να εκτοξεύεται στο 9% για το 4ο τρίμηνο του 2020. Το ίδιο ισχύει και για κλάδους όπως τις διαδικτυακές πωλήσεις με ετήσια αύξηση 18%, αλλά και το εμπόριο ηλεκτρονικών υπολογιστών στο οποίο η αύξηση ήταν 13,1%. Αντίθετα, το ίδιο διάστημα το λιανικό εμπόριο κοσμημάτων – ρολογιών έχασε σχεδόν τον μισό τζίρο του με τη μείωση να φτάνει στο 46,8% και ακολουθούν ο κλάδος των καλλυντικών (-39,4%) και ο κλάδος ενδυμάτων και υποδημάτων (-36%). Αλλοι πάλι κλάδοι κινήθηκαν περίπου στον μέσο όρο της μείωσης του λιανικού εμπορίου, όπως οι ηλεκτρικές οικιακές συσκευές (-10,9%), το εμπόριο σιδηρικών και χρωμάτων (-5,5%) καθώς και το λιανικό εμπόριο αθλητικού εξοπλισμού σε ειδικευμένα καταστήματα (-9,5%).
Αυτό σύμφωνα με τους εκπροσώπους της αγοράς δείχνει ότι ακόμα και εντός πανδημίας και γενικής πτώσης των πωλήσεων υπάρχουν δύο ταχύτητες με τις οποίες «τρέχουν» οι επιχειρήσεις, με τις μικρότερες μάλιστα να «αισθάνονται» πιο βαρύ το κόστος της πανδημίας εξαιτίας του lockdown στην αγορά.
Ηδη η οικονομία χάνει κάθε μήνα περίπου 2 δισ. και αυτό έχει αρνητικές συνέπειες και στα φορολογικά έσοδα του κράτους. Σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου της ΓΣΕΒΕΕ Γ. Καββαθά τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις έχουν μηδενικά ταμειακά διαθέσιμα και βρίσκονται μπροστά στο φάσμα του λουκέτου.