Κάθε φορά που θέλω να δω πού πηγαίνουν τα πράγματα, ανοίγω την τηλεόραση, ακόμα το πιο λαϊκό και το πιο μαζικό μέσο, και μάλιστα στέκομαι στις δημοφιλείς εκπομπές της, στη μεγάλη θεαματικότητα. Αυτή την περίοδο, στην Ελλάδα κερδίζουν το ενδιαφέρον των τηλεθεατών δύο ριάλιτι, το «Survivor» στον Σκάι και το «MasterChef» στο Star. Και τα δύο ριάλιτι είναι franchise, γυρίζονται πάνω σε έναν κοινό αφηγηματικό καμβά σε πολλές χώρες, ο οποίος χάρη στους χαρακτήρες και τις συγκρούσεις τους διασφαλίζει την εξέλιξη της δράσης. Αυτό που κάνει ενδιαφέρουσα για τους Ελληνες την ελληνική εκδοχή τους είναι το σύγχρονο πολιτισμικό background στο οποίο οι παίκτες / πρωταγωνιστές αναφέρονται. Τα ριάλιτι είναι ο καθρέφτης των αξιών και του μορφωτικού επιπέδου μιας κοινωνίας – γι’ αυτό έχουν ιδιαίτερο κοινωνιολογικό ενδιαφέρον. Την τελευταία εβδομάδα, στο «Survivor» κυριάρχησε μια πολύ αστεία και ταυτόχρονα πολύ χρήσιμη συζήτηση: μια παίκτρια, η Ανθή Σαλαγκούδη, είναι ο ορισμός της άχρηστης: αδύναμη αλλά και αδιάφορη αγωνιστικά, συμβάλλει ουσιαστικά στις ήττες της ομάδας της. Επειδή η τιμωρία όσων χάνουν είναι να στερούνται φαγητό, που ούτως ή άλλως είναι σπάνιο, κάθε εβδομάδα οι παίκτες πρότειναν τη Σαλαγκούδη υποψήφια για αποχώρηση. Εκείνη όμως παρέμενε στην εκπομπή επειδή την κρατούσε το κοινό, που ψήφιζε τηλεφωνικά. Ορισμένοι παίκτες, ωστόσο, υιοθέτησαν μια συνωμοσιολογική θεωρία, αδύνατη να αποδειχτεί, ότι την παίκτρια κρατούσε με κατευθυνόμενα τηλεφωνήματα ο πατέρας της Γιώργος Σαλαγκούδης που είναι παλαιός πολιτικός της ΝΔ (βουλευτής ως το 2009 και, επί διετία, υφυπουργός Ανάπτυξης στην κυβέρνηση Κώστα Καραμανλή). Η ίντριγκα πλέκεται γύρω από αυτή την πιθανότητα.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ