Αρκεί μια φράση. Να ειπωθεί μόνο το όνομά τους για να βρεθούν στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος και η αναφορά αυτή να δημοσιευτεί από την Αυστραλία έως τις Ηνωμένες Πολιτείες. Ακόμη κι αν πρόκειται για την πολλοστή άρνηση σχετικά με τον επαναπατρισμό τους, όπως εκείνη που διατύπωσε προ ημερών στα «ΝΕΑ» ο βρετανός πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον. Τα Γλυπτά του Παρθενώνα από τη στιγμή που άρχισαν να γίνονται γνωστά τόσο στη Δύση όσο και στην Ανατολή υμνήθηκαν ως οι αντιπροσωπευτικότερες δημιουργίες της κλασικής τέχνης. Απόδειξη ότι από τον τούρκο περιηγητή Εβλιγιά Τσελεμπί που έγραφε ότι «είναι θαύματα των θαυμάτων! Οποιο άγαλμα κι αν παρατηρήσεις προσεκτικά θα ανακαλύψεις πάνω του τη σφραγίδα της δημιουργίας» έως τον γάλλο διπλωμάτη Φρανσουά Ολιβιέ Μαρκί ντε Νουαντέλ, ο οποίος σε επιστολή του προς τον Λουδοβίκο ΙΔ’ ανέφερε ότι «η θέση αυτών των έξοχων γλυπτών είναι στα γραφεία της μεγαλειότητας σας όπου θα είχαν την προστασία του μεγάλου μονάρχη που τιμά τις επιστήμες και τις τέχνες» οι περιγραφές συναγωνίζονται για το ποια θα είναι πιο δοξαστική.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ