Η κλασική εικόνα του δυτικού καταναλωτή είναι αυτή που επαναλαμβάνεται κάθε φορά που ξεσπά κάποια κρίση – την είδαμε και πρόσφατα λόγω της πανδημίας: γεμάτα καρότσια σουπερμάρκετ με κάθε είδους προϊόντα να φορτώνονται σε αυτοκίνητα με μανία. Τα παλαιότερα χρόνια, τα περισσότερα από αυτά τα προϊόντα ήταν αμερικανικά. Οχι πια. Είναι όλο και περισσότερο ασιατικά. Πέρυσι, η Κίνα και οι Ηνωμένες Πολιτείες βρίσκονταν μαζί στη θέση των μεγαλύτερων προμηθευτών όλου του πλανήτη. Και πλέον ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς μετατίθεται σταδιακά, διαδικτυακά – κάτι στο οποίο συνέβαλε η πανδημία. Η καταναλωτική δαπάνη παγκοσμίως πέρυσι ήταν στα 65 τρισ. δολάρια – μέσω Διαδικτύου αγοράστηκαν προϊόντα αξίας 4,2 τρισ. Μια αγορά που διευρύνεται διαρκώς αλλάζοντας καταναλωτικές συνήθειες δεκαετιών. Και μαζί με αυτές αλλάζει και ο καπιταλισμός όπως τον ξέραμε.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ