Ιερό κειμήλιο ή μήπως καλοστημένη απάτη διά χειρός Λεονάρντο ντα Βίντσι; Η Ιερά Σινδόνη του Τορίνο είναι όντως το σάβανο του Ιησού όπου έχει αποτυπωθεί η μορφή του ή μήπως ένα πείραμα του κορυφαίου της Αναγέννησης που άφησε το ίχνος του δικού του προσώπου πάνω στο ύφασμα (οι αναλύσεις με άνθρακα 14 το χρονολογούν στον Μεσαίωνα); Αν η σωστή απάντηση είναι η δεύτερη, τότε πιθανότατα η Ιερά Σινδόνη διεκδικεί τον τίτλο της παλαιότερης φωτογραφικής αποτύπωσης στην παγκόσμια ιστορία, υποστηρίζει στο νέο του δοκίμιο «Φωτογραφία και πίστη» (εκδ. David Zwirner) ο αμερικανός δοκιμιογράφος και ποιητής Ντέιβιντ Λεβί Στρος, «ανατρέποντας» την καθιερωμένη άποψη που θέλει ως θεμελιωτές της φωτογραφίας τους Νικηφόρο Νιεπς και Λουί Ζακ Μαντ Νταγκέρ. Στις σελίδες του βιβλίου, στο οποίο για ακόμη μία φορά συνδιαλέγονται η φιλοσοφία με την τέχνη και την πολιτική, ο συγγραφέας επιχειρεί να εξηγήσει για ποιον λόγο πιστεύουμε όσα βλέπουμε στις φωτογραφίες.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ