Θα ήταν άδικο να στερήσουμε από τη μόδα τον πρωταγωνιστικό της ρόλο ως κατόπτρου των κοινωνικών μεταβολών. Η θανατηφόρα πανδημία του Covid-19 προκάλεσε τη συλλογική υποχώρηση των ρυθμών εξωστρέφειας που είχε η κοινωνική ζωή των περισσότερων και μετέτρεψε το ντύσιμο σε μία μονότονη παραλλαγή πάνω στο θέμα της φόρμας-πιτζάμας για εργασία και διασκέδαση εντός του οίκου. Oμως από τα τέλη του 19ου αιώνα ο θάνατος είναι δομικό στοιχείο στο ίδιο το φαινόμενο της μόδας, καθώς το επόμενο νέο στυλ, το κάθε καινούργιο ρούχο έχει προκαλέσει το συμβολικό τέλος των προηγούμενων τάσεων. Και μαζί με τη μόδα που αλλάζει, αλλάζουν και όσοι την παρακολουθούν. Αυτές οι νέες συνήθειες διαταράσσονται από την κινητικότητα που συμβαίνει τις τελευταίες εβδομάδες. Η μόδα συμμετέχει στο άνοιγμα της κοινωνίας και προετοιμάζεται να καταγράψει τους νέους τρόπους ζωής. Aλλοτε με τη μορφή εκθέσεων (η νεοϋορκέζικη παράδοση του Metropolitan Costume Institute συνεχίζεται) ή ακολουθώντας μία ενδιάμεση διαδρομή διαδικτυακής ψυχαγωγίας και υιοθέτησης νέων τεχνολογικών μεθόδων. Με το Netflix να επενδύει σε βιογραφικές σειρές σχεδιαστών μόδας και την επαυξημένη πραγματικότητα να παρέχει νέες δυνατότητες εμπειρίας στο πώς και πού φοριέται η ψηφιακή υψηλή ραπτική καταχωρισμένη και ως NFT ψηφιακό περιουσιακό στοιχείο.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ