Μολονότι η τεχνική του βρήκε αναρίθμητους μιμητές, ανάμεσα στους οποίους και συγγραφείς που σήμερα θεωρούνται από «αξιοσέβαστοι» έως «κλασικοί» (τον Εμίλ Ζολά, τον Ονορέ ντε Μπαλζάκ, τον Βίκτορα Ουγκώ, ακόμη και τον δικό μας Ιωάννη Κονδυλάκη), ο ίδιος πέρασε προ πολλού και μάλλον αμετάκλητα στη λήθη. Δύσκολα μπορεί να φανταστεί κανείς ότι, στον καιρό του, σχηματίζονταν ουρές έξω από τα βιβλιοπωλεία για χάρη του και στρατιές από αναλφάβητους ζητούσαν από τους αριθμητικά λιγότερους εγγράμματους να τους διαβάσουν την πιο πρόσφατη συνέχεια από το νέο του μυθιστόρημα. Βλέπετε, ο γιατρός Μαρί-Ζοζέφ Συ (1804-1857), ευρύτερα γνωστός ως Εζέν Συ κι εξελληνισμένος ως Ευγένιος Σύης, ήταν ένας από τους πλέον δημοφιλείς εκπροσώπους του επιφυλλιδικού και, κατ’ επέκτασιν, του μαζικού μυθιστορήματος -προπάτορας, ούτως ειπείν, της σύγχρονης παραλογοτεχνίας, των «βιβλίων που διαβάζουν», σύμφωνα με το περίφημο παράδοξο του Πέτρου Μάρκαρη, «εκείνοι που δεν διαβάζουν βιβλία». Το πιο διάσημο πόνημά του, τα «Μυστήρια των Παρισίων», κατακερματισμένο σε 90 συνέχειες στην εφημερίδα Journal des débats από τον Ιούνιο του 1842 έως τον Οκτώβριο του 1843, ενέπνευσε δεκάδες κλώνους σε όλη την Ευρώπη – τα «Μυστήρια της Μασσαλίας», τα «Μυστήρια του Λονδίνου», τα «Μυστήρια του Βερολίνου» κ.ο.κ. -, έστω και αν οι περισσότεροι δημιουργοί τους περιφρονούσαν κατά βάθος την πηγή της έμπνευσής τους.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ