Η συμμετοχή της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (EU ETS) και πώς ακριβώς θα υλοποιηθεί απασχολεί έντονα τα ευρωπαϊκά όργανα, μεταξύ των οποίων και την Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η οποία διοργανώνει ένα σεμινάριο με θέμα τη συμμετοχή των μεταφορών στο EU ETS. Το πιο ενδιαφέρον ίσως στοιχείο των εγγράφων που συνοδεύουν το σεμινάριο, γιατί κατά λοιπά το πώς θα ενταχθεί η ναυτιλία στο EU ETS δεν έχει αποφασισθεί ακόμη, είναι τα στατιστικά που αφορούν το μερίδιο της ναυτιλίας στις εκπομπές αερίων ρύπων του θερμοκηπίου. Ενώ λοιπόν τα πλοία εξυπηρετούν το 40% του εσωτερικού εμπορίου της ΕΕ και το 75% του διεθνούς εμπορίου της κοινότητας, εκπέμπουν μόλις το 3% των συνολικών ρύπων CO2 και το 13% του συνόλου των μεταφορών (οδικών, αεροπορικών, σιδηροδρομικών, ναυτιλιακών). Η δέσμευση του κλάδου υπέρ της Πράσινης Συμφωνίας (Green Deal) είναι δεδομένη, ωστόσο αυτό που ζητεί είναι να ληφθεί από τους νομοθέτες υπόψη ότι πρόκειται για έναν κλάδο με διεθνή δραστηριότητα. Η ευρωπαϊκή ναυτιλία δεν θα πρέπει να χάσει την ανταγωνιστικότητά της όπως έγινε με τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία, προειδοποιούν οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες και ζητούν να συμμετάσχουν στην προσπάθεια αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής ανάλογα με τη «συνεισφορά» του κλάδου στην περιβαλλοντική επιβάρυνση και με βάση την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει».
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ