Tον πρώτο του γενικό διευθυντή αποκτά το πλέον δημοφιλές ελληνικό μουσείο, εκείνο της Ακρόπολης, λίγο πριν από τα 12α γενέθλιά του, στο πρόσωπο του καθηγητή Κλασικής Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, διευθυντή του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης και ανασκαφέα της Ελεύθερνας, Νίκου Σταμπολίδη. Ο πολυγραφότατος επιστήμονας με τη διεθνή αναγνώριση και το πλούσιο ερευνητικό έργο επελέγη ως ο επικρατέστερος από την επταμελή διεθνή επιτροπή υπό τον πρόεδρο του Μουσείου Ακροπόλεως, Δημήτρη Παντερμαλή. Τις επόμενες ημέρες η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη αναμένεται να υπογράψει το ΦΕΚ του διορισμού του Νίκου Σταμπολίδη, ο οποίος αναμένεται να αναλάβει καθήκοντα εντός τριμήνου.

«Ενισχυμένες» Κάννες

Είκοσι τέσσερις ταινίες θα διεκδικήσουν εφέτος τον Χρυσό Φοίνικα του Φεστιβάλ Καννών, πράγμα που σημαίνει ότι το 74ο Φεστιβάλ (6-17 Ιουλίου), παρά τις δυσκολίες των καιρών, προτίμησε να αυξήσει τις ταινίες από το να τις μειώσει, όπως έχουν κάνει άλλα φεστιβάλ. Είναι ο τρόπος με τον οποίο ο καλλιτεχνικός διευθυντής της διοργάνωσης Τιερί Φρεμό ποντάρει στην ιδιαίτερα δυναμική επιστροφή της βασίλισσας των κινηματογραφικών φεστιβάλ μετά την περσινή απουσία της λόγω της COVID-19. Συνεπώς ταινίες όπως το «The French Dispatch» του Γουές Αντερσον, το «Flag Day» του Σον Πεν και η «Annette» του Λεός Καράξ με τη Μαριόν Κοτιγιάρ βρίσκονται εντός διαγωνισμού, την ώρα μάλιστα που ο Φρεμό ανακοίνωσε την ίδρυση ενός νέου προγράμματος ονόματι Cannes Premiere: θα περιλαμβάνει ταινίες που θα κάνουν πρεμιέρα στις Κάννες εκτός διαγωνισμού και σε αυτό θα βρούμε το ντοκιμαντέρ του Ολιβερ Στόουν «JFK Revisited: Through the Looking Glass». Kρίνοντας από το πρόγραμμα, που παρουσιάστηκε ολόκληρο, εκτός από την «πολύ μεγάλη πρεμιέρα» που θα είναι το μεγάλο event του φεστιβάλ (ο Φρεμό απέκλεισε το «No Time to Die» και το «West Side Story»), ένα άλλο ενδιαφέρον που βρίσκει κανείς είναι η επιλογή αρκετών ταινιών που έχουν σκηνοθετηθεί από γυναίκες. Ιδιαίτερα στο τμήμα Eνα Κάποιο Βλέμμα θα βρούμε πολλές νέες γυναικείες φωνές, ανάμεσα στις οποίες της Βελγίδας Λόρα Βαντέλ («Un monde»), της Ρωσίδας Κίρα Κοβαλένκο («Unclenching the Fists») και της Μεξικάνας Τατιάνα Χουέζο («Noche de fuego»).