Είναι ζωγράφος, αλλά το όνομά της είναι γνωστό στον κόσμο της αρχιτεκτονικής. Είτε επειδή γνωρίζουν ότι μαζί με τον τέως σύζυγό της Ηλία Ζέγγελη και το ζευγάρι των Ολλανδών Ρεμ Κούλχαας – Μάντελον Βρίζεντορπ ίδρυσαν το 1975 στο Λονδίνο το αρχιτεκτονικό γραφείο ΟΜΑ (Office of Metropolitan Architecture) δημιουργώντας στο χαρτί προκλητικές αρχιτεκτονικές ουτοπίες. Είτε επειδή στη βιβλιοθήκη τους υπάρχει το πρώτο έργο της ομάδας, το μανιφέστο «Exodus, the Voluntary Prisoners of Architecture» («Εξοδος, οι οικειοθελώς φυλακισμένοι της αρχιτεκτονικής») – μια σχεδιαστική πρόταση του 1972 για το κέντρο της πόλης του Λονδίνου, τo οποίo εικονογραφείται με δικά της σχέδια. Η πρώτη περίοδος του ΟΜΑ χαρακτηρίστηκε από τους πειραματισμούς και τις ριζοσπαστικές προτάσεις αναδιαμόρφωσης της σύγχρονης μητρόπολης και της συνεργασίας του γραφείου με καλλιτέχνες. Η δουλειά της Ζωής Ζέγγελη για λογαριασμό του ΟΜΑ – η ζωγραφική δηλαδή απεικόνιση των αρχιτεκτονικών οραμάτων του διδύμου Κούλχαας – Ζέγγελη – βρίσκεται σήμερα σε συλλογές σημαντικών μουσείων, όπως το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης (ΜοΜΑ) και το Γκούγκενχαϊμ. Αυτό το διάστημα η περίφημη σχολή αρχιτεκτονικής ΑΑ (Architecture Association) του Λονδίνου φιλοξενεί ορισμένα από τα σχέδια και τα ζωγραφικά έργα της στην έκθεση «Do you remember how perfect everything was?» που επιμελήθηκε ο αρχιτέκτονας Χαμέντ Κοσράβι.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ