Πριν από έξι – επτά χρόνια τα αυτοκίνητα με ντίζελ κινητήρες εκπροσωπούσαν το 70% των συνολικών πωλήσεων, ενώ σήμερα μετά βίας ξεπερνούν το 30 – 40% ανάλογα με την αγορά που απευθύνονται. Η σταθερά μειωμένη σε πωλήσεις κατηγορία των ντίζελ μοντέλων έρχεται σε μια περίοδο όπου και οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιθυμούν να «απαλλαχθούν» από τους πετρελαιοκινητήρες τα επόμενα χρόνια. Για παράδειγμα, ο υπεύθυνος πωλήσεων της VW, στη Γερμανία, Κλάους Ζέλμερ, δήλωσε πριν από λίγες ημέρες σε τοπική εφημερίδα ότι ο γερμανικός όμιλος θα «ξεμπερδέψει» με τα θερμικά μοτέρ (κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου) έως το 2035: «Στην Ευρώπη θα σταματήσουμε τη διάθεση οχημάτων με θερμικά μοτέρ μεταξύ το 2033 και το 2035, ενώ στις ΗΠΑ και στην Κίνα κάποια στιγμή αργότερα». Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκονται – και ίσως και πιο κοντά στα χρονικά περιθώρια που έχει θέσει η VW – και άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, που δηλώνουν ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα απομειώνονται από τον στόλο τους τα επόμενα πέντε – δέκα χρόνια με την ταυτόχρονη ενίσχυση με μοντέλα που θα κινούνται αμιγώς ηλεκτρικά, ή με πλήρως plug – in υβριδικά συστήματα. Πρόσφατα, και συγκεκριμένα τον περασμένο Μάρτιο, η Volkswagen ανακοίνωσε ότι έως το 2030 το 70% των πωλήσεών της στην Ευρώπη θα προέρχεται από φουλ ηλεκτρικά μοντέλα. Ετσι, οι κινητήρες πετρελαίου εισέρχονται σε μια περίοδο ταχείας συρρίκνωσης, όπου τα επόμενα χρόνια θα αποτελούν είδος προς «εξαφάνιση» κάτω από τα καπό των περισσότερων μοντέλων.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ