Η κυβερνητική πλευρά παρουσιάζει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών περίπου σαν πανάκεια όλων των παθήσεων του ελληνικού σχολείου. Η αξιωματική αντιπολίτευση έχει προ πολλού σπεύσει να την καταδικάσει ως φόβητρο κατά των εργαζομένων στον τομέα της παιδείας. Κι όμως, η αξιολόγηση δεν είναι ούτε το ένα ούτε το άλλο. Είναι απλά ένα από τα πολλά εργαλεία που χρησιμοποιούν δεκάδες κράτη προκειμένου να διασφαλίζουν ότι λειτουργεί όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται το εκπαιδευτικό τους σύστημα. Πρόκειται, με άλλα λόγια, για ένα μέσο. Και σαν τέτοιο θα έπρεπε να το αντιμετωπίζουν οι πολιτικοί. Η ιδεολογική φόρτιση, ασχέτως κομματικού προσήμου, δεν βοηθά την κοινή γνώμη να αξιολογήσει απροκατάληπτα την αξιολόγηση.

Καρολίνα Παπακώστα