Αύριο Τετάρτη αναμένεται να αναχωρήσει από την περιοχή Great Bitter Lake της Διώρυγας του Σουέζ που κρατείται εδώ και τρεις μήνες, το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given, φορτωμένο με 20.000 Teu. Το πλοίο βρίσκεται στη συγκεκριμένη θέση, έξι ημέρες μετά τις 23 Μαρτίου, την ημέρα που «κόλλησε» στη Διώρυγα του Σουέζ και έκοψε στη μέση την κυκλοφορία στην πιο νευραλγική δίοδο του διεθνούς εμπορίου, εγκλωβίζοντας για πολλές ημέρες 422 πλοία που μετέφεραν εμπορεύματα 26 εκατομμυρίων τόνων. Η συμφωνία για την «απελευθέρωση» του πλοίου επετεύχθη μεταξύ της πλοιοκτήτριας εταιρείας της γιαπωνέζικης Shoei Kisen Kaisha, και της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA). Λεπτομέρειες της συμφωνίας δεν έγιναν γνωστές σημειώνεται ωστόσο ότι αντικείμενο των διαπραγματεύσεων ήταν το ύψος της αποζημίωσης που θα καταβάλλει η πλοιοκτήτρια εταιρεία στην SCA. Η Αρχή της Διώρυγας, υπέβαλε μια αρχική απαίτηση για αποζημίωση άνω των 900 εκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων 300 εκατ. δολ. για ένα «μπόνους διάσωσης» και άλλων  300 εκατ. δολ. για «απώλεια φήμης». Η απαίτηση αυτή αργότερα μειώθηκε στα 600 εκατ. δολ. ενώ δηλώθηκε ότι θα επέτρεπε στο Ever Given να αναχωρήσει με την καταβολή εγγύησης ύψους 200 εκατ. δολαρίων. Μόλις η  SCA επιτρέψει στο πλοίο να αναχωρήσει, το Ever Given θα προσεγγίσει το Port Said όπου θα υποβληθεί σε νέα επιθεώρηση από τον Αμερικανικό Νηογνώμονα  ABS πριν ολοκληρώσει το ταξίδι του με προορισμό το Ρότερνταμ. Επισημαίνεται ότι οι κάτοχοι των φορτίων, ίσως κληθούν να καταβάλλουν αποζημίωση καθώς αναφορικά με την ασφαλιστική κάλυψη ισχύει για την περίπτωση του πλοίου ο όρος «γενική αβαρία» γεγονός που σημαίνει ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι καλούνται να συμβάλλουν στο κόστος διάσωσης.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ