Η ενδεχόμενη απόσυρση των αυτοκινήτων παλιάς τεχνολογίας που βρίσκεται στο τραπέζι των συζητήσεων είναι ένα στρατηγικό βήμα για μια φιλική στο κλίμα εποχή και μια νέα μετάβαση. Τα όρια στις εκπομπές ρύπων είναι παράλληλα κάτι που δεν πρέπει να μας διαφεύγει από τον έλεγχο, όμως ο συντονισμός μιας εθνικής μεταρρύθμισης με μια συνολική πράσινη πολιτική της ΕΕ είναι επείγουσα και οφείλει – όπως και γίνεται – να δρομολογηθεί. Ταυτόχρονα θα ενθαρρυνθούν και οι πολίτες για την αγορά νέων αυτοκινήτων φιλικών στο κλίμα. Μια παράμετρος που εκτός της πράσινης διάστασης που θα έχει θα συμβάλει και στην αναζωογόνηση της αγοράς όπως εκείνη εξελίχθηκε ή και χτυπήθηκε από την πανδημική κρίση. Ο νέος κλιματικός νόμος, το νέο σχέδιο της ΕΕ για το περιβάλλον, η εναρμόνιση των χωρών με το νέο τοπίο και τα επιτεύγματα της επιστήμης που μπορούν να χαράξουν την ίδια τη νέα ζωή του 21ου αιώνα κρίνονται απαραίτητα όχι απλώς για την ποιότητα της καθημερινότητας, αλλά και για την ίδια τη συνέχισή της.
Ολα τα τελευταία φαινόμενα (υπερθέρμανση, λιώσιμο πάγων, πυρκαγιές και πλημμύρες) κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τον πλανήτη και προφανώς και για την Ελλάδα. Το πράσινο New Deal δεν είναι απλώς μια άλλη κατανομή πολιτικής διαχείρισης, είναι η αφετηρία και η προϋπόθεση για να σώσουμε ό,τι σώζεται. Σε αυτό δεν μπορούν να μην ενταχθούν οι κυβερνήσεις. Ευτυχώς η εδώ πολιτική εξουσία φαίνεται να κινείται θετικά και ώριμα.