Δυο στους τρεις αγοραστές e-supermarket υιοθέτησαν τις ηλεκτρονικές αγορές την περίοδο του lockdown με τη μέση μηνιαία δαπάνη να υπολογίζεται στα 146 ευρώ. Την ίδια στιγμή οι μισοί αγοραστές e-supermarket αγοράζουν τουλάχιστον μια φορά τον μήνα ή συχνότερα τρόφιμα μέσω Διαδικτύου ενώ η ασφάλεια από τον κορωνοϊό, η ευκολία και ταχύτητα αγορών είναι οι βασικοί παράγοντες για τη διατήρηση των ηλεκτρονικών αγορών στα προϊόντα σουπερμάρκετ. Αυτά προκύπτουν από έρευνα που πραγματοποίησαν το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και η εταιρεία Convert Group. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας οι πωλήσεις του online καναλιού των σουπερμάρκετ έχουν ξεπεράσει το 2020 τα 163 εκατ. ευρώ, με αύξηση 262% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Η συνολική αξία της online αγοράς είναι ακόμα μεγαλύτερη αν λάβουμε υπόψη τα συνοικιακά καταστήματα κ.λπ. Παράλληλα, η έρευνα καταγράφει ότι το κοινό που αγοράζει τρόφιμα και γενικά είδη σουπερμάρκετ συστηματικά online έχει φτάσει πλέον στο 12% το 2021 έναντι ενός πολύ μικρού ποσοστού 1-2% το 2019. Η πλειονότητα των αγοραστών από ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ πραγματοποίησε την πρώτη του αγορά την περίοδο της πανδημίας. Συγκεκριμένα το 45% το 2020 και το 21% το 2021. Μόνο ένας στους τρεις αγοραστές (33%), είχε αγοράσει νωρίτερα προϊόντα σουπερμάρκετ μέσω Διαδικτύου.