1. Dorian LPG: Μειωμένα κέρδη από τη μεταφορά υγραερίου
Η εισηγμένη στη Wall Street Dorian LPG ανακοίνωσε μειωμένα κέρδη, στα 5,9 εκατ. δολ. για το τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου 2021, που είναι το πρώτο της ετήσιας χρήσης, από 12,2 εκατ. δολ. την ίδια περίοδο πέρυσι. Η εταιρεία, που ελέγχει έναν στόλο από 22 πλοία μεταφοράς υγραερίου τύπου VLGC, επισημαίνει ότι η μείωση προήλθε από την πτώση των εσόδων κατά 14%, στα 62,95 εκατ. δολ. από 73,16 εκατ. δολ. πέρυσι, ως αποτέλεσμα της μείωσης του μέσου ημερήσιου ναύλου στα 31.571 δολάρια από 41.249 δολάρια πέρυσι. Η Dorian LPG ανακοίνωσε ότι έχει θέσει προς πώληση το VLGC «Captain Markos NL» που κατασκευάστηκε το 2006 και είναι το παλαιότερο πλοίο της.
2. Ανοδος των αξιών των bulkers μέχρι και 100%
Στις αρχές του 2021 ένα capesize πλοίο, το «Unique Carrier», που ναυπηγήθηκε το 2007 είχε πουληθεί αντί 11,5 εκατ. δολ. Το ίδιο πλοίο σήμερα, σύμφωνα με τη VesselsValue, αξίζει 20,4 εκατ. δολ. Πρόκειται, όπως αναφέρει ο οίκος αξιολόγησης, για το τελευταίο «φθηνό» capesize που πουλήθηκε πριν από την εκτόξευση των ναύλων και την άνοδο των αξιών των πλοίων. Από τις αρχές του έτους η αξία ενός cape 10 ετών αυξήθηκε πάνω από 75%, όπως και στις μικρότερες κατηγορίες. Το «Ultramax SBI Libra» πουλήθηκε στην ελληνικών συμφερόντων Kassian για 18,65 εκατ. δολ. στις αρχές του έτους και τώρα η Vessels Value το εκτιμά στα 26,8 εκατ. δολ (+45%). Στα Handy έχει καταγραφεί διαφορά στην αξία ενός πλοίου άνω του 100% από τις αρχές του έτους.
3. Αντιδράσεις για τη μεταβίβαση του 16% του ΟΛΠ
Η απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει στη μεταβίβαση του 16% των μετοχών του ΟΛΠ στην COSCO προκαλεί τις αντιδράσεις του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Σε κοινή ανακοίνωση των τομεαρχών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ναυτιλίας, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Οικονομικών Νεκτάριου Σαντορινιού, Αλέξη Χαρίτση και Εφης Αχτσιόγλου επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ «κινούμενοι εκτός της νομιμότητας και των προβλέψεων της σχετικής σύμβασης παραχώρησης, δρομολογούν παρασκηνιακά την παραχώρηση του 16% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά στην COSCO, επιτρέποντας στην ανάδοχο εταιρεία να μην υλοποιήσει τις προβλεπόμενες υποχρεωτικές επενδύσεις, οι οποίες είναι άκρως σημαντικές για την αναβάθμιση του σημαντικότερου λιμανιού της χώρας».