Ο αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν εξέδωσε πρόσφατα εκτελεστικό διάταγμα καλώντας τις ρυθμιστικές αρχές να αυξήσουν τον ανταγωνισμό στη ναυτιλία και τους σιδηροδρόμους, μεταξύ άλλων, επειδή το υψηλό και αυξανόμενο κόστος μεταφοράς και οι καθυστερήσεις στην παράδοση αποτελούν επιβράδυνση της οικονομικής δραστηριότητας εμποδίζοντας τις επιχειρήσεις. Αλλά οι ρυθμιστικές παρεμβάσεις δεν θα βελτιώσουν αυτό το πρόβλημα. Η απορρύθμιση θα το λύσει. Για περισσότερο από έναν αιώνα, οι θαλάσσιες μεταφορές των ΗΠΑ ρυθμίζονται βάσει του νόμου περί εμπορικής ναυτιλίας του 1920 («Νόμος του Τζόουνς» – Jones Act) και ειδικού νόμου του 1906, αμφότεροι οι οποίοι περιορίζουν σε μεγάλο βαθμό τον ανταγωνισμό και αυξάνουν το κόστος. Ο νόμος Jones απαιτεί όλες οι ναυτιλιακές μεταφορές μεταξύ των εσωτερικών λιμένων να πραγματοποιούνται σε πλοία αμερικανικής κατασκευής (κατασκευασμένα με την πλειονότητα αμερικανικών εξαρτημάτων), αμερικανικής ιδιοκτησίας, αμερικανικής διαχείρισης και επανδρωμένα από πλήρωμα τουλάχιστον 75% αμερικανικό.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ