Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και ηλεκτρονικών συσκευών παγκοσμίως χρειάστηκε πρόσφατα να μειώσουν την παραγωγή τους επειδή σοβαρή έλλειψη στην Ταϊβάν έπληξε την παραγωγή ημιαγωγών στο νησί. Αυτή και άλλες παγκόσμιες διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού – πολλές από αυτές προκλήθηκαν από την πανδημία του COVID-19 – έχουν ωθήσει τις προηγμένες οικονομίες να λάβουν μέτρα για τον μετριασμό των πιθανών επιπτώσεων. Αλλά τι είδους κυβερνητικές ενέργειες έχουν οικονομικό νόημα; Τα σημεία συμφόρησης της αλυσίδας εφοδιασμού μπορούν να έχουν σημαντικό οικονομικό αποτέλεσμα. Η Γερμανία, για παράδειγμα, εισάγει το 8% των ενδιάμεσων προϊόντων της από χώρες χαμηλού μισθού – οι Ηνωμένες Πολιτείες βασίζονται σε αυτές τις οικονομίες για μόλις το 4,6% των εισαγωγών της για εξαρτήματα. Τα προβλήματα με τις παραδόσεις αυτές οδήγησαν πρόσφατα το ινστιτούτο Ifo της Γερμανίας να μειώσει τις προβλέψεις του για την αύξηση του ΑΕΠ της Γερμανίας φέτος κατά σχεδόν μισή ποσοστιαία μονάδα, στο 3,3%. Αυτή η ευπάθεια βοηθά να εξηγηθεί γιατί η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει διαθέσει μέρος των 750 δισεκατομμυρίων ευρώ της από το Ταμείο Ανάκαμψης ΕΕ επόμενης γενιάς για την ενίσχυση των δυνατοτήτων σχεδιασμού και κατασκευής ημιαγωγών της Ευρώπης. Η αμερικανική κατασκευαστής τσιπ Intel σχεδιάζει να επενδύσει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες και να ανοίξει ένα εργοστάσιο ημιαγωγών στην περιοχή με τη βοήθεια της ΕΕ.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ