To Netflix υπερέχει σαφώς, αφού έχει τους περισσότερους συνδρομητές σε όλον τον κόσμο. Επίσης, παράγει ταινίες και σειρές σε περισσότερες από 20 χώρες, συνιστώντας ένα παγκόσμιο τηλεοπτικό δίκτυο. Σχεδίαζε να ξοδέψει 17 δισ. δολάρια σε πρωτογενές πρόγραμμα, περισσότερα από κάθε άλλον ανταγωνιστή του, καταφέρνοντας το 25% του τηλεοπτικού χρόνου που ξοδεύουν οι τηλεθεατές στις Ηνωμένες Πολιτείες να είναι για προϊόντα Netflix.
Ολο αυτό το δυναμικό σε συνδρομητές αλλά και σε μπάτζετ επιτρέπει στο Netflix να είναι μεγάλη δύναμη σε κάθε τομέα της βιομηχανίας του θεάματος, από τις ακριβές παραγωγές μυθοπλασίας μέχρι τα φτηνά ριάλιτι και τις κωμικές εκπομπές. Και ναι, μπορεί τα προγράμματά του να μην είναι πάντα εξέχουσας ποιότητας, αλλά ακόμα κι έτσι κανένας άλλος πάροχος streaming δεν μπορεί να έχει μια τέτοια γκάμα. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που η εταιρεία Parrot Analytics, η οποία μετράει τις απαιτήσεις του κοινού μέσα από τις αναζητήσεις στη μηχανή της Google και τα downloads από τα τόρεντ, σε αναφορά της εξήγησε πως το Netflix έφτασε να ελέγχει σχεδόν το 50% του περιεχομένου που κατανάλωσε το αμερικανικό κοινό την περσινή χρονιά.
Ως προς τον αντίκτυπο που είχαν οι παραγωγές στο κοινό, σίγουρα το Disney+ την περασμένη χρονιά σκόραρε. Και αυτό γιατί οι πιο πολυσυζητημένες τηλεοπτικές παραγωγές είχαν τη σφραγίδα του. Η λεπτομέρεια αυτή βέβαια δεν εγγυάται πάντα και την επιτυχία στους συνδρομητές. Το ξέρει καλά και το ΗΒΟ Max, που έχει γίνει τους τελευταίους μήνες η streaming πλατφόρμα της μόδας. Στην πρώτη σεζόν λειτουργίας του μέτρησε πολλές επιτυχίες, όπως τις σειρές «Mare of Easttown», «I may destroy you», «The undoing», «The flight attendant» και αρκετές ταινίες. Διόλου άσχημη επίδοση, αν βάλουμε και τον παράγοντα πανδημία στην εξίσωση, η οποία πήγε πίσω αρκετές παραγωγές, μεταξύ των οποίων το σίκουελ του «Gossip girl» και τις σειρές «Succession» και «Barry».
ΣΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ. Από την πλευρά του, το Disney+ αξίζει κάποιους πόντους, αφού κατάφερε σχετικά νωρίς στη φάση της πανδημίας να στρέψει τις παραγωγές που είχε προγραμματίσει για κινηματογραφική πρεμιέρα στις αίθουσες προς την πλατφόρμα του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ταινία «Soul». Μάλιστα, εισήγαγε και το πρόγραμμα «πρόσβαση πρεμιέρας» συνδέοντας το video on demand με τη συνδρομή στο Disney+.
Οσο και να καραδοκούν οι ανταγωνιστές, ξεκάθαρος νικητής στον πόλεμο του streaming, προς το παρόν, αναδεικνύεται το Netflix. Εχει το μεγαλύτερο εκτόπισμα στον χώρο και ακόμα καλά κρατεί παρά τα σφυροκοπήματα που του ρίχνουν τους τελευταίους μήνες το ΗΒΟ Max και το Disney+ που ακολουθούν κατά πόδας. Προς το παρόν δεν διατρέχει κίνδυνο να χάσει τα σκήπτρα του αλλά παραμένει αβέβαιο το κατά πόσο μπορεί ακόμη να τα διατηρήσει τρέχοντας στο ρελαντί. Αυτό οι άνθρωποί του το γνωρίζουν και έτσι επιταχύνουν για να προλάβουν τις εξελίξεις. Το αν τους αντέξει η σκηνή θα φανεί στο χειροκρότημα του κοινού.